Prematurer i Linköping/Norrköping med omnejd
Hej! Här finns det en till Linköpingsbo. Vår tjej fyller 8 mån om några dagar (6 mån korr).
Hej! Här finns det en till Linköpingsbo. Vår tjej fyller 8 mån om några dagar (6 mån korr).
Vår tös växte jätte bra fram till 7 mån (1720g/42cm ->7410g/64cm).
Sen blev hon sjuk och allt bara rasade. Hon/vi inskrivna på barn på US. Hon vägrar både amma och allt annat mat (vi hade hunnit börja med smakisar), så hon har haft sond. Just nu är vi hemma på permis och provar utan sond, ska till bara imorgon igen för vägning.
Mina12: Tyvärr har inga bra tips trots att hon är matvägrare nr 2 i vår familj. Vår yngsta son var också likadan, även han prematur (född i v. 34). Honom helammade jag i 1,5 år och sen delammade tills han var 2år9mån. Idag är han 4år och fortfarande liten 13kg/95cm, och äter fortfarande riktigt dåligt periodvis. (tur att det finns näringsdyrck!)
Ang sonden, det har fungerat ganska bra. I början tyckte hon det var jobbigt (och slet bort sonden några ggr), men sen efter 5-6 dagar vande hon sig. Nu är det inga problem, bara man kommer ihåg att tejpa den fast i ryggen så hon inte ser den.
mina12: Jo, vi låg på 15. Blev utskrivna i mitten av januari.
Räknade vad tösen har gått upp i snitt /vecka (fram till 7mån) och det ligger på 190g/v.
Det verkar tyst i tråden... Det skulle vara trevligt med en träff nu under augusti om ni har möjlighet. (Vi är ju fortfarande inlagda på barn, men hoppas på att bli utskrivna, med eller utan sond, nu på torsdag. Men efter det så skulle det passa. )
För mig är onsdagen bäst, för då är alla pojkarna på skola/dagis. Roligt om det kommer flera. =)
För mig låter trädgårdsföreningen som en bra ide.
Det bli jätte bra. =)