• snillis

    Umeåmammor hösten 2005 (18)

    Länkar till de gamla trådarna
    nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m2220605.html
    nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m3217457.html
    nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m4287534.html
    nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m5701157.html
    nr 5: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m7486522.html
    nr 6: www.familjeliv.se/Forum-3-20/m9486399.html
    nr 7: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m11691318.html
    nr 8: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m14324639.html
    nr 9: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m17342113.html
    nr 10: www.familjeliv.se/Forum-11-239/m20283199.html
    nr 11: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m23375730.html
    nr 12: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m26591713.html
    nr 13: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m29542825.html
    nr 14: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m34979854.html
    nr 15: www.familjeliv.se/Forum-11-266/m37943314.html
    nr 16: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m40881305.html
    nr 17: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m43592257.html

    Och en liten lista med våra små telningar, uppdatera med syskon!
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m35590202.html

  • Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (18)
  • snillis

    Molly: ja, på två minuter idag fixade han att starta själv också så nu är det som han aldrig gjort annat än att cykla utan stödhjul

    Vi kom oss iväg till Nolia idag men det är ju ingen semester att vara där med två tokstollar
    Men nu har vi iaf beställt en ny kamin.
    Denise: du får gärna inboxa mig din killes telefonnummer.

  • Molly25

    Jag börjar tråden men en lista

    Tjejkväll:

    Onsdag 5/8
    * Snillis
    * Sandra
    * Mammizen
    * Molly
    * Hellobello
    * Kaksmulan
    * My05 ev..

    Torsdag 6/8
    * Snillis
    * Sandra
    * Molly
    * Hellobello
    *kaksmulan
    *My05 ev..
    *Jelon

  • snillis

    Lina: en contura (modelnummer kommer jag inte ihåg).

    Det är lika många som satt upp sig på onsdag som på torsdag. Om inget sker i morgon bestämmer jag enväldigt att det blir torsdag eftersom det är den dagen vi har bestämt sedan tidigare.
    Vi pratade tidigare om Allstars - skall vi testa det - där kan man ju sitta både ute och inne beroende på väder.

  • kollberg1

    vill bara varna för lååång väntetid på maten på Allstars.

    idag bjöd vi mina svärföräldrar och gammelmorfar på middag kl 18.
    kl 18.45 ringde de och sa att de skulle komma kl 19! ( då hade maten varit klar 45 min), men de kom inte förrän 20.00 - utan att be om ursäkt.
    då blev jag så arg att jag gick in på elsas rum, läste för henne och kom inte ut förrän de gått.
    johan fick prata med dem.
    vi hade ju gått på Nolia halva dagen och jag hade inte lust att laga stor middag, men gjorde det i alla fall.
    nu har vi lunchlådor i alla fall.

    Tänk att vi skrivit i vår tråd i typ 4 år!!

  • snillis

    Pia: vi åt på Allstars i lördags (iofs på dagen men ändå) och fick inte vänta alls länge. Hoppas att det var nåt tillfälligt bara som ni drabbades av.
    Fy så oförskämt av era gäster! Sådana där människor bjuder man inte gärna igen på middag.

  • Hellobello

    Fy vad drygt, kollberg - sånt där får en ju bara att brinna av inombords!
    Idag har R varit händige herrn och fixat klart skrivbordväggen i vårt arbetsrum, jättefint blev det, och skapade mycket större möjlighet att få resten i ordning. På tisdag kommer ett IKEA-lass, med våningssäng, bokhyllor och annat, kul!

    jag ser jättemycket fram emot torsdag kväll - jag har skrivit att jag kan båda kvällarna, men det skulle passa mycket bättre på torsdag. Så jag kan eg halvt om halvt stryka mig på onsdagen, så blir avgörandet lättare

  • mammizen

    Molly: Jag har alzheimer, kan inte komma på tisdag em eftersom M ska ju ha barnen efter dagis Hade helt förträngt det faktiskt. Jag får barnen igen först på torsdag. Ska ju lämna dem till honom imorgon efter inskolningen och den slutar kl 11.

    Idag har vi haft hembesök av dagis. Båda barnen var typ psyko så det bådar ju gått för morgondagens inskolning. Julia som brukar vara fröken solsken gnällde typ hela timmen hennes fröken var här och Jesper som börjat sova till kl 7-7.30 på mornarna vaknade kl 5.15 imorse så jag är väl inte heller den piggaste mamman i stan. Superkvalmigt i min lägenhet så jag måste åka till stranden för att överleva dagen tror jag.

    Ändrar listan så det blir torsdag då Är inte det minsta avvis....

    Tjejkväll

    Torsdag 6/8
    * Snillis
    * Sandra
    * Molly
    * Hellobello
    *kaksmulan
    *My05 ev..
    *Jelon

  • kaksmulan

    Idag är det ju underbart väder igen! Så himla skönt! Tobias går omkring och småfixar med saker runt huset som värsta hustomten, barnen har sprungit över till grannen. Om drygt en haltimme kommer någon och köper vår överblivna ved och i kväll kommer en och köper vår Toyota. Sköna slantar som klirrar i skattkistan . Faktum är att vi köpt en "ny" bil, en Scénic, och den blev aningens billigare än vad vi räknat med. Så nu när gamla bilen blir såld så får vi plötsligt över nästan 7000 kr! Ibland kan man faktiskt ha lite tur vad gäller bilaffärer också. Dock, ett par av dessa tusen kommer att gå åt till att fixa lite med bilen också. Nya vinterdäck behövs bla och kopplingsvajern behöver nog ses över. Men jag är så himla glad att jag lyckats övertala min käre make att vi skulle börja lägga undan pengar till bilen redan INNAN vi visste vilken bil vi skulle köpa. Vi hade ju en aning om ungefär hur mycket den skulle få kosta...

    Vi var också på Nolia igår. Jag såg faktiskt dig Snillis m familj men jag satt inne i ett fikatält och såg er bara på avstånd...


    Felixens♥ och Ellendellens ♥ stolta mamma, alias kaksmulan!
  • snillis

    Ja, det VAR underbart väder. Låg som bäst och solade och badade med barnen på Nydalabadet när de svarta molnen började rulla in och på några minuter (hann knappt tänka att jag kanske borde börja cykla hemåt för att inte hamna i regnet) fullständigt öste det ner. Cyklade som sagt med barnen i kärran. Stod och tryckte under ett tak en stund med till slut var det bara att packa in barnen i kärran och trampa hemåt - i ösregnet. Fullständigt genomblöt har jag nu kommit hem. Shit vilket regn alltså!

Svar på tråden Umeåmammor hösten 2005 (18)