Rövsmör efter skitande?
Då har du problem med att hålla avföringen... kontakta en läkare, det finns hjälp att få!
Då har du problem med att hålla avföringen... kontakta en läkare, det finns hjälp att få!
Har du hemorrojder? För då kan det bli så där.
Jag tror att det kanske kan handla om tarmsekret (det som håller slemhinnan i din tjocktarm fuktig)
Vet inte vad man kan göra åt problemet.
Men det kan hända att det finns någon medicin som hämar sekretbildningen i tarmarna.
Hör med en doktor.
TS & ni andra med detta sk rövsmör. Jag har också lite problem med detta vilket jag fick redan under graviditeten. Inte så att det kommer i trosorna, utan mer att man får lite brunt vattenaktigt på pappret ett tag efter nr 2. Inte mkt men ack så iritterande dock.
Jag frågade en uruterapeut & läkare vad detta var och om det räknas som läckage. Läckage är det om det kommer bajs i trosorna enligt dom.
Lindrigare problem kan bero på ex nerver efter en graviditet och förlossning. De kan bli tillknycklade men man ska ge det ett år och ofta försvinner problemet med tiden.
OM man har läckage så att det kommer bajs i trosorna så ska man söka hjälp. Exakt hur det går att åtgärda vet jag inte, men när jag googlat tidigare fann jag att just sk vätskeläckage är lätt att åtgärda. Men det ska nog räknas som en betydande mängd för att vara läckage de gör ngt åt.
Jga har kniptränat massor och tycker det är bättre nu (8 mån efter fl).
När fick nu era problem? Under garviditeten eller efter förlossningen? Första eller andra, tredje, fjärde barnet? Vanligt förlöst eller snittad?
Och en till fråga - TS säger att det kkladdar. Är det bajskladd? Eller som (sammam) skrev brun vätska?
Och vad är egentligen tarmsekret som ngn sa?
Har ni jämt så, efter varje toabesök eller bara när ni är lösa i magen?
Anonym (samma) skrev 2009-08-03 13:55:53 följande:
Anonym (samma) skrev 2009-08-03 14:08:23 följande:
Förresten ett tips! Puffa rumpan med babypuder så slipper ni kanske lite kliande. Det hjälpte för mig.
Har ngn upplevt en förbättring sen förlossningen, och en viktig fråga: Kniptränar ni? Hjälpte mig som sagt!
Och igen (ursäkta om jag tjatar) men har ngn framfall av bakre slidväggen? Jag tror att även ett lindrigare framfall av denna vägg mot rumpan kan ge dessa problem..
Anonym (Seriöstproblem) skrev 2009-08-03 17:49:52 följande:
Anonym (Seriöstproblem) skrev 2009-08-03 20:55:47 följande:
urk jag spyr..blev seriöst illamående av uttrycket rövsmör