Inlägg från: jakebana |Visa alla inlägg
  • jakebana

Ljumskbråck?

Ja, det låter som ett ljumskbråck. Vänd dig till din vårdcentral så kan han avgöra vad det är för sorts bråck och om och isåfall när det behövs opereras. När det behöver opereras beror på vad det är för bråck, dvs exakt var det sitter. Vissa bråck har en tendens att "klämma in" vilket kan medföra risker och dessa opereras snabbare. Andra kan man gå med länge. Men att du fått så ont talar för att för att det kanske måste opereras lite snabbare, kan ju ha varit en inklämning du haft.

• jakebana
    memadde skrev 2009-08-03 12:09:16 följande:
    ja. men där måste man ju betala på en gång har jag för mig.?
    Tror tyvärr inte att du har något val, du kommer inte långt utan remissen :)
  • jakebana
    memadde skrev 2009-08-03 12:20:37 följande:
    men om det är en inklämning. har man inte ont hela tiden då? Jag har väldigt ont då och då. längsta har varit 4-5 timmar då jag inte har kunnat göra nåt. Men tack för era svar. Ska kontakta läkaren så fort jag kan Nån mer som har erfarenheter?
    Jo, vid inklämda bråck så blir man ofta riktigt dålig. Men konstigt att du har haft ont så länge, för om bråcket inte är inklämt så brukar smärtan klinga av när man lägger sig (för bråcket åker in igen). Jeje, lycka till!
  • jakebana
    memadde skrev 2009-08-05 15:55:33 följande:
    nån som vet om man blir kissnödig av bråck??? Jag ska inte till läkaren förrens nästa fredag (tbx från sem) . Jag kissar konstant, trots jag inte dricker mer än vanligt.
    Har faktiskt aldrig hört talas om det. Är du kissnödig och springer på toa hela tiden och och bara får ur dig en liten mängd kiss så låter det som att kan ha urinvägsinfektion.
  • jakebana
    memadde skrev 2009-08-05 17:32:31 följande:
    Nej, det kommer lika mkt kiss som vanligt.
    Blir det stora volymer och du blir törstig så borde man väl kolla blodsockret. Men bråcksäcken KAN ju säkert trycka på urinblåsan, läste precis om en som hade upptäckte det genom att han trodde att det var en urinvägsinfektion, men det fanns inga bakterier i blåsan. Det ligger ju nära anatomisk så det låter ju rätt rimligt faktiskt.
Svar på tråden Ljumskbråck?