• Förväntansfull0406

Pergo trotts egen äl?? Blir så trött på allt....

Jag skrev i ett annat forum, men ingen svara där, vet inte om jag la det rätt, men testar här nu och hoppas på svar

För att göra en lång historia kort. Jag och min man har försökt få ett tredje barn i snart ett år. (11 mån) Nästa tis har jag fått en tid till påbörjad utredning.

I mars i år fick jag PCO diagnos av landstingets gyn. Men bara en mån senare gick jag till privat gyn och döm om min förvåning, hon kunde inte alls se samma "pärlhalsband" som han såg. Hon tyckte vi skulle försöka själv ett tag till eftersom vi har två barn som kom till ganska fort. Och blev jag inte gravid skulle jag återkomma vilket jag nu gjort. Innan jag gick lämna jag ett blodprov för att se om jag verkligen ägglossat, vilket jag gjort!

Jag har fortf oregelbunden mens och jag har verkligen slutat hoppas på ett syskon, allt känns så jävla hopplöst! vad har hänt liksom? Pegotime kom upp på tal både hos den privata gyn och landstingets, min fråga är nu och jag hoppas att någon kan svara på det, hur tusan kan pergo hjälpa oss? om jag redan ägglossar av mig själv så kan pergo väl inte göra så mycket nytta? jag menar det hjälper ju inte min mans simmare hitta rätt. {#lang_emotions_undecided} eller finns det något annat som kan hjälpa oss bli gravida? (givetvis ska han testas också)

Någon som varit med om liknande? att få barn och sedan inte kan få syskon? Och någon som vet vad för hjälp man kan få att bli gravid trotts att man ägglossar själv (den gången gjorde jag ju det iaf) Och jag vet när jag har äl, då jag testat med stickor och vi har prickat exakt rätt de sista fem månaderna.

• Svar på tråden Pergo trotts egen äl?? Blir så trött på allt....
  • små knattarna

Har 2 barn och försökt å försökt till 3dje, har kollat mej och mannen men inte hittat nåt konstigt, jag fick pergotime énkel, dubbel, trippel (2av varje) att äta varannan månad, läkaren sa att mannen kunde äta bvitamin så kanske de blev elit simmare :) vi provade enkel och dubbel och hade sex när vi kollade äl med stickor, men hände inget. höll upp 2 månader och ringde läkaren och fråga om vi skulle göra ul vid nästa försök, men det tyckte inte läkaren, utan prova att äta en kur och ha sex varannan dag från dag 12 och fram till mens dax, strunta i äl-testet.
    och så gjorde vi, och nu är jag gravid.

• Förväntansfull0406

När börja ni med detta?? alla pergo kurer osv? det ger mig verkligen hopp, jag vill verkligen få dte dära plusset.. Ja vi skiter i äl stickor nu, de hjälper inte mycekt ändå...

Men vad tror du?? kan man ta pergo trotts egen äl?? Trodde bara man kunde ta pergo om man inte har äl alls, iofs så vet man ju inte om jag "släpper" ägg varej äl...men det får dom ju kolla sen. Hoppas verkligen jag får pergo nu!!

• små knattarna

Jag skulle ta pergo med egen äl, men jag har aldrig fått kolla hur många ägg de blir av pergo, bara kollat innan att jag hade egen äl.
    3 kurer åt jag innan läkaren gav nya "tipset"
    även om man fick många äggblåsor så sa läkaren att de var inte så ofta fler talet mogna och lossa på samma gång

• Förväntansfull0406
    små knattarna skrev 2009-08-06 23:03:01 följande:
    Jag skulle ta pergo med egen äl, men jag har aldrig fått kolla hur många ägg de blir av pergo, bara kollat innan att jag hade egen äl. 3 kurer åt jag innan läkaren gav nya "tipset" även om man fick många äggblåsor så sa läkaren att de var inte så ofta fler talet mogna och lossa på samma gång
    haha förlåt om jag e förvirrad, men  vilket var "nya" tipset??
  • små knattarna

men det tyckte inte läkaren, utan prova att äta en kur och ha sex varannan dag från dag 12 och fram till mens dax, strunta i äl-testet.

• Förväntansfull0406
    små knattarna skrev 2009-08-07 21:14:13 följande:
    men det tyckte inte läkaren, utan prova att äta en kur och ha sex varannan dag från dag 12 och fram till mens dax, strunta i äl-testet.
    Aha...okey... Nej jag har inte köpt tester nu, vad hjälper det?? man blir inte mer gravid  för det. Men varför just dag tolv?

Ska bli spännande o se på tis om man kan få pergo...undrar om de måste ta sperma prov först? eller det behövs kanske inte iom han e pappa till barnen vi redan har?
  • små knattarna

dag 12, tror han förklarade att äggen växer ett par dagar efter man slutat äta pergo, sedan mognar de och släpps iväg, de var vanligast kring dag 16-18 att de släppte,
    så då tyckte han att man var säker å pricka in äl, och sex varannan dag räcte då spermier kan leva upp till 3 dygn.
    Lycka till

• Förväntansfull0406
    små knattarna skrev 2009-08-08 22:09:12 följande:
    dag 12, tror han förklarade att äggen växer ett par dagar efter man slutat äta pergo, sedan mognar de och släpps iväg, de var vanligast kring dag 16-18 att de släppte, så då tyckte han att man var säker å pricka in äl, och sex varannan dag räcte då spermier kan leva upp till 3 dygn. Lycka till
    vet du om man kan få pergo fast man inte har mens? alltså börja äta dom??
  • små knattarna

tror jag läste i nån tråd att man kunde det, men det var om man hade oregelbunden mens

• små knattarna

tror jag läste i nån tråd att man kunde det, men det var om man hade oregelbunden mens

Svar på tråden Pergo trotts egen äl?? Blir så trött på allt....