• Förväntansfull0406

Pergo trotts egen äl?? Blir så trött på allt....

Jag skrev i ett annat forum, men ingen svara där, vet inte om jag la det rätt, men testar här nu och hoppas på svar

För att göra en lång historia kort. Jag och min man har försökt få ett tredje barn i snart ett år. (11 mån) Nästa tis har jag fått en tid till påbörjad utredning.

I mars i år fick jag PCO diagnos av landstingets gyn. Men bara en mån senare gick jag till privat gyn och döm om min förvåning, hon kunde inte alls se samma "pärlhalsband" som han såg. Hon tyckte vi skulle försöka själv ett tag till eftersom vi har två barn som kom till ganska fort. Och blev jag inte gravid skulle jag återkomma vilket jag nu gjort. Innan jag gick lämna jag ett blodprov för att se om jag verkligen ägglossat, vilket jag gjort!

Jag har fortf oregelbunden mens och jag har verkligen slutat hoppas på ett syskon, allt känns så jävla hopplöst! vad har hänt liksom? Pegotime kom upp på tal både hos den privata gyn och landstingets, min fråga är nu och jag hoppas att någon kan svara på det, hur tusan kan pergo hjälpa oss? om jag redan ägglossar av mig själv så kan pergo väl inte göra så mycket nytta? jag menar det hjälper ju inte min mans simmare hitta rätt. {#lang_emotions_undecided} eller finns det något annat som kan hjälpa oss bli gravida? (givetvis ska han testas också)

Någon som varit med om liknande? att få barn och sedan inte kan få syskon? Och någon som vet vad för hjälp man kan få att bli gravid trotts att man ägglossar själv (den gången gjorde jag ju det iaf) Och jag vet när jag har äl, då jag testat med stickor och vi har prickat exakt rätt de sista fem månaderna.

• Svar på tråden Pergo trotts egen äl?? Blir så trött på allt....
  • Förväntansfull0406
    små knattarna skrev 2009-08-09 21:52:15 följande:
    tror jag läste i nån tråd att man kunde det, men det var om man hade oregelbunden mens
    okey, kanske bara om den helt och hållet uteblir ibland. Tack för svaret

Längtar till tis nu... hoppas det blir pos svar när jag kommer dit.
  • villblimammanu

Hej jag hoppar in här..

Jag har tagit pergotime både med provera innan och när jag fick min mens självmant.. Inte har det hjälpt men men Vad jag har fattat det så måste man ha sin mens för att äta pergotime men jag kan ha fel..

Jag har gjort fyra försök själv nu, en gång enkel dos, en gång dubbel dos och två gånger med trippel dos men inget av det funkar så nu får vi se vad nästa steg blir...

• Förväntansfull0406
    villblimammanu skrev 2009-08-09 22:49:44 följande:
    Hej jag hoppar in här.. Jag har tagit pergotime både med provera innan och när jag fick min mens självmant.. Inte har det hjälpt men men Vad jag har fattat det så måste man ha sin mens för att äta pergotime men jag kan ha fel.. Jag har gjort fyra försök själv nu, en gång enkel dos, en gång dubbel dos och två gånger med trippel dos men inget av det funkar så nu får vi se vad nästa steg blir...
    Vad är det som e fel? får du ingen äl?
  • villblimammanu

Nä det blir ingen äl men det finns ägg så det e ju bara till att hoppas att det släpper..sist släppte det av sig själv men långt efter vad vi trodde så då missade vi det, tror att det var 15 dagar efter jag slutade med pergotime. Väntar nu på att få en ny tid och då får vi se vad som händer...

• jurinda

Hoppar in här
    Jag fick pergotime utskrivet fast jag har ÄL och mens som en klocka. Bara enkeldos och så får jag gå på vul dag 11. Jag har ätit en månad och nu har jag uppehåll en månad. Är inte gravid än dock.
    Det verkar vara väldigt olika vem som får och inte. Men som ni skrev ovan är det oftast de som inte har ägglossning som får.

• Förväntansfull0406
    jurinda skrev 2009-08-10 16:33:44 följande:
    Hoppar in här Jag fick pergotime utskrivet fast jag har ÄL och mens som en klocka. Bara enkeldos och så får jag gå på vul dag 11. Jag har ätit en månad och nu har jag uppehåll en månad. Är inte gravid än dock. Det verkar vara väldigt olika vem som får och inte. Men som ni skrev ovan är det oftast de som inte har ägglossning som får.
    Du e så välkommen så, kul om man kan följas åt kanske.

Hoppas jag med får pergo, ska till privat gyn i morgon. Jag kommer fan inte kunna sova inatt, jag vill så gärna få nått "mirakel" medicin, men jag vet ju att det inte funkar så. Har din man lämnat sperma? Men även om man hoppas över en månad så säger de att man har mycket hormoner kvar i kroppen från pergo, att det kan hjälpa en att bli gravid ändå. Ska ni köra på dubbelkur om det inte tar sig nu?

Vet du/ni varför det kan bli så? att man HAR egen äl samt regelbunden mens, men ÄNDÅ inte blir gravid? det e fan ett mysterium. Haha fast hade någon visst det så hade det ju iofs inte funnits "oförklarligt barnlösa"
  • jurinda

Jag tror du kommer att få pergotime utskrivet av privat gyn. Annars byt gyn

Min man behövde inte lämna sperma eftersom gyn menade att vi har barn sen tidigare. Men vi har funderat på att göra det hos privat fertilitetsklinik... vi får se hur det går med pergotime först.

Pergotime gör så att det lossar fler ägg varje månad och det i sig gör (som jag förstått det) att det finns större chans att något ägg blir befruktat. Jag hade 1 stor äggblåsa, 1 mellanstor och en liten. Och världens ÄL-värk av pergotime, men det får man stå ut med. Vad gör man inte?

Jag vill gärna följas åt

• Förväntansfull0406
    jurinda skrev 2009-08-10 20:36:53 följande:
    Jag tror du kommer att få pergotime utskrivet av privat gyn. Annars byt gyn Min man behövde inte lämna sperma eftersom gyn menade att vi har barn sen tidigare. Men vi har funderat på att göra det hos privat fertilitetsklinik... vi får se hur det går med pergotime först. Pergotime gör så att det lossar fler ägg varje månad och det i sig gör (som jag förstått det) att det finns större chans att något ägg blir befruktat. Jag hade 1 stor äggblåsa, 1 mellanstor och en liten. Och världens ÄL-värk av pergotime, men det får man stå ut med. Vad gör man inte? Jag vill gärna följas åt
    Ja, jag hoppas det Jag har ju med barn, två stycken och det konstiga e, vi han knappt försöka med någon av dom...HUR i hela friden kan det bli så här?

Jag ska till privat i morgon, men har även landstinget som reserv i fall jag inte får hjälp i morgon av henne. Han på landstinget såg direkt att jag hde pco äggstockar, det såg jag med då han skrev ut vul bilderna, tydliga små vita (svarta minns ej) på varje sida satt dom, typ 6-7 st.

Jag har hört att man kan få en spruta som dessutom gör att ägget verkligen mognar, e det något du har hört nått om? är det som sista utväg eller??

Vad finns det mer för biverkningar? usch lite orolig e man ju, även om det e värt det, jag jobbar med människor och man vill ju inte gå runt o vara ett hormonstint monster. Tack för hjälpen.
  • jurinda

Man kan få en spruta som gör att äggen (eller om det är äggblåsorna) släpper, jag har inte fått det men jag tror att man får det för att det inte ska hinna mogna FÖR många äggblåsor. Man vill ju inte bli överstimulerad.
    Övriga vanliga biverkningar är värmevallningar, ömma bröstvårtor och molvärk. Jag mådde ändå bra tyckte jag. Värmevallningar på natten har jag haft. Det är lite jobbigt. Men det är ändå helt ok.

Svar på tråden Pergo trotts egen äl?? Blir så trött på allt....