• smultron flickan

Ni som jobbar deltid

Alla ni som jobbar deltid, hur många timmar i veckan jobbar ni?

Berätta gärna lite hur ert liv ser ut, vill du jobba mer men finns inte mer jobb?
    Jobbade du mer innan ni fick barn? vad jobbar er partner med? varför vill du bara jobba deltid? hur funkar det ekonomiskt? etc

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som jobbar deltid
  • Saridh

Jag jobbar 50%, men hoppar in så fort det behövs. Vill jobba heltid, men det har varit jättesvårt att få mer tid. Så jag är arbetslös deltid. Hittills har det funkat bra ekonomiskt, eftersom jag har fått stämpla. Men nu är dom dagarna snart slut, så då får vi se hur det går. Sambon har fast, jobbar 80%. Hans eget val att gå ner till 80, han jobbade 100 förut.

• tii

Jag jobbar oftast mellan 20-30 timmar i veckan, kan bli mer, men aldrig mindre.
    Jag är singel och har inga barn, och klarar mig bra på detta. Jag vill jobba heltid, men svårt att få fler timmar eftersom vi är många som vill ha mer timmar.

• susannemalmö

Jag jobbar 80 procent.
    Det är självvalt efter att jag fått barn så det finns mer jobb om jag skulle vilja ha det.
    Anledningen är att jag vill tillbringa så mycket tid som möjligt med min dotter och att hon p det här viset inte behöver gå på förskolan mer än 20 timmar i veckan.
    jag har ingen partner men det funkar ändå bra rent ekonomiskt.

• Danitra

Jobbar mellan 28-35 timmar i veckan. 

Det är helt perfekt tycker jag, heltid blir alldeles för jobbigt. Har jobbat både hel- och deltid sedan jag fick barn och innan jag fick barn.
    Ska pusha min man att gå ner i tid också så att vi får lite mer tid tillsammans, just nu jobbar han heltid och det känns lite mycket.
  • Me o Mike

Jag jobbar 30 tim/vecka. 8-14.

Jaa hur ser mitt liv ut?! Jag och mannen lämnar ungarna på dagis vid 7.30. Samåker till jobbet. Sen tar jag bilen hem och hämtar barnen. Sen åker vi tillbaka till kista och hämtar mannen vid 17 igen. (suck)

Funkar väl ok..

Innan jag fick sista barnet jobbade jag heltid tills jag blev sjukskriven i vecka 25.

Jag funderar på att gå upp på heltid i höst om jag får nåt kul uppdrag. Annars är det rätt så soft att gå hem vid 14.

• humma

I höst börjar jag jobba 75%, jag har en heltidstjänst men har haft en jobbig vår och sommar med mycket jobb så nu tänkte jag jobba deltid ett litet tag. Innan vi fick barn jobbade jag heltid och har gjort så periodvis nu med.

Ekonomiskt är det inga problem, maken sparar till min pension vid sidan av för att kompensera bortfallet. Maken är mycket borta så jag har svårt att hinna med heltid och barnen och huset och mig själv så jag hoppas det ska vara lite avlastande med deltid ett tag. Så hoppas jag hinna med en kurs på universitetet under tiden. Vore toppen!
    Men på sikt vill jag helt klart jobba heltid igen men med flexibla arbetstider!
  • Tant Green

Jag rostade att jag jobbar deltid men egentligen gor jag ju inte det... jag jobbar 80% (32 timmar i veckan) med min anstallning, men jag har ett eget foretag som jag jobbar med mer an 8 timmar i veckan, sa det blir mer an heltid.

Innan jag fick barn hade jag inte foretaget och da jobbade jag "bara" heltid. Jag vill gora 80% pa mitt "riktiga" jobb bade for att kunna hamta dottern tidigare pa dagis och for att ibland kunna jobba med foretaget pa eftermiddagen, nar det ar saker som inte gar att gora pa kvallstid.

Min man jobbar 90 % sedan dottern borjade pa dagis.

• Lena

jag börjar jobba deltid den 1/9 och ska göra det 6-9 mån för att få en långsam inskolning för lillan på dagis. Jag kommer jobba 20-25h/vecka.

• vackrastarflow

Jag jobbar 84 %, det är självvalt eftersom jag inte vill jobba bort mitt liv. Dock går jag kanske upp i tid nu när det verkar som att jag ska få ett nytt jobb.

• Syra

ena veckan ons och tor. andra veckan mån tis fre lör och sön . enbart kvällar ca 6½ timma.

vi har valt detta så jag kan vara hemma på dagtid med barnen.

funkar bra ekonomiskt eftersom jag får bra ob

Svar på tråden Ni som jobbar deltid