• smultron flickan

Ni som jobbar deltid

Alla ni som jobbar deltid, hur många timmar i veckan jobbar ni?

Berätta gärna lite hur ert liv ser ut, vill du jobba mer men finns inte mer jobb?
    Jobbade du mer innan ni fick barn? vad jobbar er partner med? varför vill du bara jobba deltid? hur funkar det ekonomiskt? etc

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som jobbar deltid
  • Starkast

Ska börja jobba 25% snart.

Är långtidssjukskriven sen många år tillbaka och det ska bli jättekul

• monica75

Har jobbat 8 år 75% men då har jag jobbat obekväm arbetstid. Kvällar, helger och lite vardagar.. Perfekt när barnen var små och ofta sjuka, inte så mycket vabb och inte så långa dagar på dagis.
    OB ersättningen gör så att det blir nästan en heltidslön.

Nu har jag däremot fler barn och äldre barn som behöver mig hemma på kvällar och helger så nu ska jag prova på att jobba 75% men bara dagtid mån-fre. Blir något helt nytt för mig och mindre pengar i plånboken.

• Tindra02

Berätta gärna lite hur ert liv ser ut, vill du jobba mer men finns inte mer jobb? Nej bara gå lite in extra isf.

Jobbade du mer innan ni fick barn? Japp, 100%

vad jobbar er partner med? Han jobbar som svarvare, 100%

varför vill du bara jobba deltid? Pga barnen.

hur funkar det ekonomiskt? Det går rätt OK, men skulle vilja ha jobb närmare hemma Nu kör jag 30min till jobb. Tidiga mornar för barnen  

tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
  • sakoline

Jobbar ca 10h i veckan när jag jobbar extra: är student vanligtvis, så det är alldeles lagom.

• Kaydina

Jag jobbar ca 20-25 h och det är lagom. Vill inte jobba mer just nu. Min man är föräldraledig.

Det funkar bra. Jag har helt ok betalt och min man har bra FP ( är egenföretagare annars ). Dock har vi sålt vårt hus för att köpa radhus eller liknande. Just för att slippa jobba skiten ur oss när barnen är små.

• Lillan7704

Jag jobbar mellan 20-30 timmar i veckan. Vill inte jobba mer utan vill vara hemma med mina barn resten av tiden.

• MittHjärta

Har jobbat 20 h i veckan i ett och ett halvt år nu men ska 1 september börja på nytt jobb och kommer då jobba nästan heltid. Har funkat bra ekonomiskt att bara jobba halvtid fast jag är ensamstående med min son. Jag vill egentligen bara jobba halvtid eftersom jag vill vara så mycket som möjligt med min son, men om något skulle hända och jag tex skulle bli arbetslös eller sjukskriven skulle jag inte få många kr i månaden och de är sånt man även måste tänka på när man är ensamstående.
    På mitt nya jobb kan jag välja vilka tider jag vill jobba själv och kommer nog att jobba 90-100% under största delen av året och under maj -september jobba 75%!!

• The past is now

The past is now skrev 2009-08-05 09:01:36 följande:

85%...skift. Vill helst jobba heltid.
    Jag kan nog få mer till hösten då det är många som studerar igen och några påbörjar nya studier.

Ekonomiskt är det ok, jag är ensamstående med 3 barn varav en i skolan(3:an). Innan första barnet var jag arbetslös och jobbade timmar på ett vårdboende men det har jag helt lämnat idag.
  • ebben

jag jobbar 59%,har gjort nästan hela livet! har alltså inte gått ner i tid pga barnen...
    Nu då mina barn är 13,5,3½ år så önskar jag gå upp lite typ till 77 %max.
    Ska få börja mer ni i september! längtar att få se om schemat är bra? vet ej hur det blir än....
    Min man jobbar heltid,mer än,o ligger ibland borta mm,så vi har gjort så att då jobbar jag inte så mycket så jag kan fixa allt med huset o barnen ,o så.
    dessutom tjänar han mer,o trivs mer än mig på sitt jobb.
    jag trivs bra hemma.

• jomi

jobbar 20tim/veckan

Vill gärna jobba 75-80% nu när man har barn(3åring) sen heltid när skolan börjar!
    Svårt att klara sig ekonomiskt på halvtid så nu pluggar jag samtidigt och får studiebidrag...
    JÄTTESVÅRT att hitta nytt jobb letar som en tok!

Innan jag fick barn jobbade jag 6dagar/veckan (ca 120%), hade 2 jobb nu bara ett halvtidsjobb kvar...lite skillnad...

Sambon jobbar heltid och trivs kalas på sitt jobb...

• Gizzie

Jobbade heltid när pappan till sonen va pappaledig men när han började på dagis gick jag ner till 80%. Vill vara hemma med honom.. Jobbar som uska

• Bullerbyn

5 - 10 tim / vecka. Studerar heltid.

• TjutandeRosen

Jobbar ca 70%. 0630-1210 mån-tors fre0630-1245. Innan barnen kom jobbade jag 100%, har inga funderingar på att göra det på ett bra tag än... Minsta är sex år, maken jobbar heltid. Ekonomin funkar, men tillåter inga större utsvävningar, men vi överlever iaf.

• Maria222

Jag jobbar 75%, min tjänst ligger på den sysselsättningsgraden så jag har inte direkt nåt val. Men skulle jag få välja skulle jag i allafall bara vilja jobba 75%.
    Jag vill spendera mycket av min tid med min son och familj.
    Ekonomiskt klarar vi oss utmärkt eftersom vi anpassar våra utgifter till våra inkomster.

Mamma till Kevin född 0706.
  • JWM

arbetar 80% och tidern är förlagd så maken lämnar barn på dagis & fritids och jag börjar tidigt
    hämtar bägge innan 14:00 alla dagar

har 100% fast tjänst i botten men arbetar nu 80% partiellt ledig

tycker om att vara hemma med barnen på em, maken arbetar sent all dagar

Svar på tråden Ni som jobbar deltid