• ebben

barn i "koppel", sele med lina

jag skulle ALDRIG ha koppel på mina.o då är de ändå supervilda,o täta i ålder!!
    men det är helt galet.
    fast så klart enkelt.......
    jag röstade på mittenalternativet-för det är ju kanske vettigt,men nä,jag skulle aldrig ha det!
    Hunden har jag i koppel,inte barnen. har sett ETT barn i sele o koppel på stan EN gång.

• ebben

fast i vagnen i sele är ju en annan sak-vagnen är ju högre o barnet kan falla ner om den lutar sig! stor skillnad-i vagn har jag alltid haft fast mina.

• ebben

ofir1-nä,jag tycker inte det-över en så farlig gata får jag ta barnet i hand/armen. eller avstå att vara på såna gator.
    I vagn har ju många barnen väldigt,väldigt mycket-barn sobver i den o allt........

• ebben

"puss (Visa endast)
    Idag 13:53

.
    nej det är KRÄNKANDE att spänna fst sina barn, även i bilen, om inte folk kan köra försiktigt ska de inte ha barn!!!"

SÅ kan man ju inte jämföra-att ha de fast i bil är ju lag på... det är det inte att ha de i sele koppel då man går..

• ebben

jag säjer inte att det är fel att ha de i sele-bara att JAG aldrig skulle ha det!
    sen är det så klart enkelt att ha det!
    jag har min hund i koppel-skulle kännas helt galet för >MIG att gå omkring med 3 koppel,o bara en hund...........skulle nästan kännas som att jag såg barnen som djur med om jag skulle haft de i kollep.

Sen vet jag hur det är att ha 2 vilda småkillar att hålla i,så det behöver ingen tala om!

• ebben

sen är det väl inte KRÄNKANDE att ha den i sele...ser bara illa ut-i mina ögon.
    förstår inte biten kränkande?

• ebben

för MIG ser det illa ut. i MINA ögon,jag kan inte tala om nån annan........

• ebben

Inte nödvändigtvis kränkande!
    men för MIG skulle det helt enkelt inte kännas bra!
    kan inte förklara p annat vis-o har inget annat argument alls.
    Alla som vill får ha det! jag har avstått. helt enkelt.
    O skulle JAG se en mamma med tex. en labrador o en 2åring i sele/koppel så skulle JAG tycka att det skulle se konstigt ut bara.

Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina