• Natosh

barn i "koppel", sele med lina

Måste vara oerhört praktiskt vid trafikerade vägar osv. Min mamma gav sig själv en örfil när hon hörde om det alternativet efter att ha genomlidit mardrömspromenader med en 5åring och en 6åring skenandes åt varsitt håll med tjocka magen/ senare bebis i vagn.

Oetiskt för att barnet sitter fast? Är det oetiskt med bilbälte och andra rörelsebegränsande skyddsåtgärder?

Oetiskt för att hundar går i koppel? Vill man jämföra ett barn med en hund pga ett koppel så kanske det är man själv som är oetisk?

Hänger inte med?

• Natosh

Måste nog efterlysa lite motiveringar för att det skulle "se fel ut", lite klent på den fronten måste jag säga...

Koll måste man väl ha även på ungar i sele? De kan ju trassla in sig och andra om inte annat. Slippa ha koll låter som en dålig motivering.

Oövertänkta svar månne?

• Natosh

7barns mamman skrev 2009-08-05 13:56:32 följande:

man har inte barn i band.har man barn med sig så får man passa på dom.enkelt.
    Handlar det alltså bara om att bevisa hur väldresserade barn man har och hur duktig man som förälder är på att ha koll?
  • Natosh
    puss skrev 2009-08-05 14:00:17 följande:
    överlever hit och dit, påkörd hit och dit. bla bla. vissa är inte så noga med sånt.
    Det är väl bara bra för barnet om det blir påkört så att det slipper leva med så lata och oansvariga föräldrar
  • Natosh

Min kära bilåkande far kommenterade det såhär: "Ja men det vore väl jävligt bra om en del envisa människor kunde inse att det inte går att ha 100% koll på ett litet barn och skaffade sele, så slapp jag skita på mig varje gång jag såg en unge på trottoaren. Det enda som skrämmer mig mer än rådjur i trafiken är ungar".

Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina