• rasajj

barn i "koppel", sele med lina

Vilka ar det som anser att det ar krankande, panikartat for barnet att ha sele? De som endast har ett barn, som fortfarande sitter i vagnen utan att gora nagra pip ifran sig, bor pa landet dar inga bilar eller liknande far runt?

Sjalv hade jag sele pa mina tvillingar, det hade varit farligt for dem annars. Fastspanda satt de dessutom i vagnen nar de gick med pa att sitta dar, samt bilstolen, barselen och barnmatstolen.

Men det ar klart.. Kan man inte satta sig in i att alla barn ar olika, folk har olika situationer osv, sa kan jag forsta att ens egna inskrankta asikt ar den enda ratta.

Science and religion are not at odds. Science is just to young to understand.
  • rasajj
    ebben skrev 2009-08-05 13:54:57 följande:
    "puss (Visa endast) Idag 13:53 #30.nej det är KRÄNKANDE att spänna fst sina barn, även i bilen, om inte folk kan köra försiktigt ska de inte ha barn!!!"SÅ kan man ju inte jämföra-att ha de fast i bil är ju lag på... det är det inte att ha de i sele koppel då man går..
    Ah, sjalvklart. Fanns det lag pa sele sa hade det plotsligt inte varit krankande langre!
  • rasajj
    Jagbyttenick skrev 2009-08-05 13:57:24 följande:
    www.babyland.se/sele-sure-steps-sunshine-kids...Den här tänker jag iallafall köpa, sedan får folk tycka jag är hur psycho som helst Min son trivs inte i vagnen och vill inte hålla handen och på detta sätt får vi alla som vi vill
    Du ser val hur krankt barnet ar pa bilden? *ironi*
  • rasajj
    7barns mamman skrev 2009-08-05 13:56:32 följande:
    man har inte barn i band.har man barn med sig så får man passa på dom.enkelt.
    For selen gor att man slipper ha koll? Och det ar mindre krankande for barnet att vara fasthallet i handen/armen? Eller i vagnen? Eller bilstolen? osv..
  • rasajj
    ebben skrev 2009-08-05 14:04:28 följande:
    sen är det väl inte KRÄNKANDE att ha den i sele...ser bara illa ut-i mina ögon.förstår inte biten kränkande?
    det ser illa ut? For vem? barnet? Eller de ev. FL foraldrar du moter?
Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina