Inlägg från: The past is now |Visa alla inlägg
  • The past is now

barn i "koppel", sele med lina

Ser vettigt ut och jag vill absolut ha en! Min snart 2 åring är helt jävla vild så.

Min mamma hade på oss så jag förtsår inte alls varför det inet syns oftare. Barn är vilda och nyfikna och borde aktas bättre, och då är en sele helt perfekt.

• The past is now

Jag skulle vilja se er som röstade på psykmorsa.(Varför fanns inte psykfarsa förresten)?

Jag vill se hur ni lär ett barn på 1-1½ år trafikvett..HAHAHA!!!

Ska jag överhuvudtaget komma fram till affären så måste han sitta fast i en sele i sin vagn och så går de andra barnen före mig så jag ser dom. En olycka händer som bekant på ett ögonblick.

Och nej mina barn har ingen störning öht. De är som barn är som mest dvs NYFIKNA och PIGGA på LIVET.

DS jag har ingen sele men skulle vilja ha en på min snart 2 åring.

• The past is now
    näradig skrev 2009-08-06 08:59:46 följande:
    jag skulle inte välja något av det. Jag har inte rätt att kränka barnet, har du?
    Jag hoppas att du skojar nu? Ordet kränkt är så misshandlat idag så det förlorar sin innebörd.
  • The past is now
    näradig skrev 2009-08-06 09:04:13 följande:
    The past is now skrev 2009-08-06 09:03:34 följande:
    nej, jag skojar inte. vad menar du?
    Så du tror att ett litet barn på 1-1½ år blir KRÄNKT av att mamma/pappa är rädd om dess liv? Då kan du ta en reality check tycker jag.
  • The past is now
    näradig skrev 2009-08-06 09:09:30 följande:
    The past is now skrev 2009-08-06 09:08:22 följande:
    nu tappar du bort mig ännu mer. du kan inte ha läst vad jag skrivit utan bara tagit en mening ur sitt sammanhang.
    Jamen kan du vara vänlig och förklara dig då?
  • The past is now

Jag var på promenad i går em...även min lille fick gå fritt...jag vände huvudet frammåt för att säga ett par ord till min stora tjej och huxflux kliver min 1½ åring rätt ut på bilvägen! Jag blev så rädd att jag trodde jag skulle dö!! Hade jag haft en sele hade det ALDRIG hänt.

Han vill helt enkelt inet hålla i vagnen alla gånger...

• The past is now
    näradig skrev 2009-08-06 09:13:10 följande:
    The past is now skrev 2009-08-06 09:10:38 följande:
    hur ska jag kunna förklara när jag inte förstår alls vad du menar?
    Ja asså ordet kränkt..att barnet skulle känna sig kränk i en sele...
  • The past is now

Eller så här..ett dött barn eller ett barn i sele..

Då är det väl bättre att barnet är i en sele menar jag då. Förstår du vad jag menar? :-/

• The past is now
    näradig skrev 2009-08-06 09:15:24 följande:
    The past is now skrev 2009-08-06 09:14:35 följande:
    ?? du har alltså inte läst vad jag skrivit. vi ANVÄNDER sele.läs mina inlägg.
    AHH,ja DÅ förstår jag ju..

TA det lungt det är så svårt i text.
  • The past is now
    Hoppentoss skrev 2009-08-06 09:33:41 följande:
    Hellre sele än att barnet tar skada av oaktsamma föräldrar.
    Nämen så bra då att du är den perfekta föräldern då som har stenkoll 24/7! WOW! Grattis!

Läs inlägg 259 tycker jag.
  • The past is now
    chafor skrev 2009-08-06 10:22:59 följande:
    Vi har absolut sele eller lina på våra barn där det är befogat. När vi åkte på semester till bl a Bangkok, sydde jag fast en lina på en liten ryggsäck till vår då femåring. I änden på linan finns en karbinhake som kan hakas fast i en hälla på våra byxor eller liknande. och barnet har ryggsäcken på sig. Vår dotter ville själv sätta på sig denna då vi gick i områden med väldigt mycket folk. En trygghet för både oss och henne.
    Vad smart!
  • The past is now
    näradig skrev 2009-08-06 14:32:45 följande:
    The past is now skrev 2009-08-06 10:23:37 följande:
    nu gör du det igen!läs vad folk skriver. Om du har problem att tolka saker i skriven form så är detta nog fel ställe för dig.
    Lägg ned nu..alla har solsting tror jag.
  • The past is now

Vet någon om det går att köpa en sån där "djursele" på Barnens hus?

Den här tråden har blivit RIKTIGT rolig nu ju!!HAHHAHHAA!!

Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina