Inlägg från: Trollet Ludenben |Visa alla inlägg
  • Trollet Ludenben

barn i "koppel", sele med lina

ppl skrev 2009-08-05 21:41:57 följande:
    Beror på vilken ålder det handlar om.. Såg en mamma med 2barn i åldrarna 4-5år i koppel.. Det var sjuuuukt.. Hon ryckte å slet i dom som hundar :(
    min son är snart 7 år och jag skulle behöva en...
  • Trollet Ludenben
    MetalNea skrev 2009-08-05 21:30:56 följande:
    Jag förstår inte varför man skulle behöva det. Tycker det verkar vara en bättre lösning att lära barnen att inte springa omkring hur som helst i "farliga" miljöer. Som exempel kan jag ta min egen mamma (och hennes gamla kollegor) som arbetat som dagmamma. Hon hade vid ett tillfälle nio barn i olika åldrar på egen hand. Inte satt hon hemma på gården för det. Hon tog ut dom på promenader i olika miljöer och har då aldrig behövt ha koppel på ungarna. Tycker faktiskt det ser hemskt illa ut och att det tyder på lathet hos föräldrarna!!
    tänk är mitt bästa ord till dig... ja, tänk... använd de små grå!!

Min son, svår ADHD och en autismdiagnos?? Det syns inte på utsidan så ser du oss ute kan du inte veta att han har det. Hans svårigheter ligger i att han är svårt styrd av sina impulser och har agressioner utan dess like. Han har svårt att samspela och svårt att lyssna och ta till sig information och sen behålla det in i nästa situation. Han rusar impulsivt rätt ut i gatan utan att se sig för. Vi tränar gatan hela tiden men han är funktionshindrad så det är inte bara att lära och sen kan han det. År av träning och medicinering ligger till grunden för hans framgångar. Han är rymningsbenägen och totalt distanslös. Begreppet känd och okänd människa finns inte, han förljer med vem som helst. Vi har fått ringa polisen så de har fått gå ut med helikopter och leta efter honom när han slitit sig från oss.

Vet du hur ett koppel hade kunnat bespara oss alla risker han tagit?? Vi har haft änglavakt flera gånger, han hade kunnat vara död nu.

Så om du tycker att det är bättre att lära barnen farlig miljö i stället för att vara en lat förälder så är du välkommen hit. Efter det skulle du nog skriva inlägg här av annan nivå för detta var helt förkastligt. Fast vissa är väl mer tänkande än andra antar jag...
    Men när du ser en förälder med ett barn i sele ute nästa gång så tänk på att den föräldern kanske inte är lat, barnet kanske är FUNKTIONSHINDRAD... eller så kan man behöva sele av någon annan anledning.

Föresten, min son är 7 år och skulle behöva detta på honom men han är för stor för att de ska passa.
  • Trollet Ludenben
    MetalNea skrev 2009-08-06 07:52:58 följande:
    Trollet Ludenben skrev 2009-08-05 21:59:30 följande: Svarade på trådstarten, där jag inte noterade att det gällde barn med diverse funktionshinder.
    men snälla... barn med funktionshinder är väl barn de med?? Och som jag skrev, du kan inte veta att han har det för det syns inte på honom. Så skulle du se mig ute med detta så skulle du direkt dra slutsatsen att jag är en lat förälder och enligt dig skulle det se illa ut.
  • Trollet Ludenben
    näradig skrev 2009-08-06 08:59:46 följande:
    jag skulle inte välja något av det. Jag har inte rätt att kränka barnet, har du?
    nä bättre att barnet blir överkört... hellre döda barn än selade barn!!
  • Trollet Ludenben
    näradig skrev 2009-08-06 09:06:19 följande:
    Trollet Ludenben skrev 2009-08-06 09:04:34 följande: vad är det du inte förstår eftersom du varar så?
    jag förstod hela innebörden i ditt inlägg och jag svarade på det... vad förstod inte du med mitt svar??
  • Trollet Ludenben
    grön banan skrev 2009-08-06 09:05:28 följande:
    Trollet Ludenben skrev 2009-08-06 09:04:34 följande: Jag har ett barn med autism omedvetet om trafikens fara och är skyldig att skydda honom.
    samma här...
Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina