• olympia71

barn i "koppel", sele med lina

MetalNea skrev 2009-08-05 21:30:56 följande:
    Jag förstår inte varför man skulle behöva det. Tycker det verkar vara en bättre lösning att lära barnen att inte springa omkring hur som helst i "farliga" miljöer. Som exempel kan jag ta min egen mamma (och hennes gamla kollegor) som arbetat som dagmamma. Hon hade vid ett tillfälle nio barn i olika åldrar på egen hand. Inte satt hon hemma på gården för det. Hon tog ut dom på promenader i olika miljöer och har då aldrig behövt ha koppel på ungarna. Tycker faktiskt det ser hemskt illa ut och att det tyder på lathet hos föräldrarna!!
    personligen hade jag blivit förbannad om mina barns pedagoger hade en pedagog på nio barn och gått ut i trafiken.
  • olympia71

Lady Dahmer skrev 2009-08-05 22:14:22 följande:

verkligen! Vilket vansinne! Vi var 4 pedagoger på 18 barn i 3-4årsåldern. De var dessutom stenhårt tränade i trafikvett. En person på nio? Herregisses! Som värst kan jag tänka mig 5 barn själv. (en i varsin hand, tre som håller handen och går framför mig) Men då blir det stressigt.
    ja man gör ju sitt bästa för att inpränta det här med bilar och se sig för...och mina barn är rätt duktiga på det. men det går inte att komma ifrån att barn inte kan styra impulser särskilt bra... och det har rätt lite med uppfostran eller slöa föräldrar att göra....
Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina