• Jagbyttenick

barn i "koppel", sele med lina

Jag funderade just på att köpa ett sånt.
    Sonen vill absolut inte hålla handen när vi är ute och kan ibland bara fara iväg innan man hinner reagera och lyssnar inte på bannor och rop eftersom han bara är 1,5 år. Han förstår ju inte att bilar är farliga och annat sådant heller... Enda alternativet är att tvinga honom sitta i barnvagn alltid när vi är ute, inte så kul.

• Jagbyttenick

Med en sele kan han ju gå fritt och utforska, men man hinner stoppa honom om han försöker rusa iväg.

• Jagbyttenick
    puss skrev 2009-08-05 13:46:02 följande:
    ja, hajja att man blir sned i kroppen av att hålla en ettåring i handen hela promenaden.
    Min son vägrar ju hålla handen och lägger sig platt på marken om jag försöker tvinga honom att hålla i mig. Då måste jag bära honom medans han sprattlar och vill ner, med sele måste det gå mycket lugnare eftersom han då får vara självständig som han ju så gärna vill! Jag har dessutom ryggproblem och kan inte bära och gå snett hur mycket som helst. Och som sagt tycker jag synd om honom om jag ska tvinga honom sitta i barnvagn överallt.
  • Jagbyttenick
    Kyanita skrev 2009-08-05 22:59:11 följande:
    Jag beställde min killes "goda" (groda) här men finns flera olika söta att välja mellan. www.angholmen.com/ Den är skitbra, han HATAR att hålla handen men vill så gärna gå. Han är bara 16 månader så det där med trafikvett har inte ens börjat gå in! Med selen kan vi gå korta rundor till tex affären UTAN att jag ska behöva jaga, slita och knäcka ryggen på en unge som sticker eller bara gallskriker för han inte vill hålla handen!
    Sjukt söt, men vill inte barnet hellre leka med den än ha den på ryggen?
  • Jagbyttenick
    Kyanita skrev 2009-08-05 23:23:40 följande:
    Jagbyttenick skrev 2009-08-05 23:16:35 följande: Han leker med den också men han har de på ryggen utan protester för han vet att då slipper han hålla handen. Nu när jag tar fram den så tar han sina skor, han vet att vi ska ut och gå då. Jag brukar stoppa in något i den som han gillar (tex banan) som han får när vi är framme. Det är populärt!
    Ah tack för tipset, får se vilken sele det blir
  • Jagbyttenick
    Kyanita skrev 2009-08-07 15:05:55 följande:
    Alla barn är inte som din dotter? Eller du tror verkligen det? Jag lät likadan som du med mitt första. Sen kom mellankille och tro mig. Jag har fått äta upp mycket MEN har också lärt mig ödmjukhet inför att barn är olika. Min 16- månaders förstår inte när det är allvar och det spelar ingen roll vem som säger åt honomn eller i vilken ton. Det hjälper inte heller att lyfta bort honom ett x antal gånger. Hade varit jättelycklig om det fungerat men tyvärr. Därför sätter jag hellre på en sele för annars får jag antingen spänna fast honom i vagnen. Då skriker han hysteriskt och står i båge. Detta kan han göra LÄNGE! Nästa alternativ är att jag jagar honom. Det betyder att jag får SLÄPA honom i armen eller att jag inte kommer någonstans! Med sele får han gå, jag kan ägna mig åt att säga till honom på ett bra sätt UTAN panik i rösten efter ha räddat honom att bli överkörd 1 gång i minuten. Välkommen hem till mig och lär min son att lyda!
    Ja och när du är klar hos Kyanita kan du hjälpa till hos oss med vår son som är exakt likadan
Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina