• Scratchy

barn i "koppel", sele med lina

gaffsan skrev 2009-08-05 23:42:37 följande:
    jag föredrar bar i koppel , framför platta barn
    Behöver ett stort koppel, eller hitta en liten bar...
  • Scratchy

ica i rutan skrev 2009-08-06 00:01:14 följande:

Jisses, det verkar som om ni har tappat tråden här.... Vimsiga svar på vimsiga svar omvartannat...
    Precis... ack, om folk bara hade blivit hålla i koppel när de var små hade det varit mycket bättre ordning här.
  • Scratchy
    Dr Mupp skrev 2009-08-06 00:06:07 följande:
    Jag kan tänka mig att det kan behövas på en del barn, fast det ser knäppt ut. Tur att vi inte behövt det.
    Ja, det behövs på pojkbarn som heter Melin i efternamn. Herr Meliner måste man ha i koppen enligt Socialstyrelsen. Antar att det gäller unga Herr Meliner också.
  • Scratchy

Men hur länge ska man få ha sele på barnen då? Skulle ju se lite konstigt ut med en pensionär som går runt med sin 50-åringe son i koppel... eller skulle det bara vara jag som hade reagerat?

• Scratchy
    gaffsan skrev 2009-08-06 00:36:20 följande:
    Ts puss jag kopplar Scratchy nuuu
    O nej... mig hinner du aldrig ifatt...
  • Scratchy

Helene OSV skrev 2009-08-06 00:39:17 följande:

Då kan du kanske berätta för mig hur man gör för INGENTING funkar på Olivia och hon är ändå snart 6 år och väldigt intelligent! Hon VILL bara inte gå med oss för hon har så mycket annat att göra tydligen!
    Olivia kanske helt enkelt inte tycker om dig. Jag skulle tycka jätteilla om min mamma om hon satte ett koppel på mig. Kan ni inte testa med elstängsel i sängen istället?
  • Scratchy
    herbst skrev 2009-08-06 14:54:03 följande:
    perfekt har man barn som ej vill gå vagn eller hålla ahnd så på med sele prövade på tösen första gången på sem o hon kunde gå o små titta lite oh man kunde se själv (va på djurpark) men ändo inget gnäll om att man inte fick hålla hand osv...
    Och om barnen bråkar i baksätet är det bara att sätta dem i dragkroken och köra vidare.
  • Scratchy
    näradig skrev 2009-08-06 15:06:15 följande:
    lill annica skrev 2009-08-06 15:03:39 följande:
    vad är det för dag den första augusti?svaret är ialla fall-tills det inte löper lika stor risk att dö eller försvinna.eller vill hålla handen, cykla, bli buren, åka vagn.du har tydligen inte förstått syftet med sele. tänk efter lite innan du skriver vidare.
    Hur stor är risken egentligen då att de dör eller försvinner bara för att de inte har koppel?
  • Scratchy
    näradig skrev 2009-08-06 15:10:32 följande:
    sele. ja överhängande.
    Men kom igen! I stort sett alla människor du ser i vuxen ålder har överlevt utan att ha blivit behandlade som djur i sin barndom. Det är faktiskt förvånansvärt lite risker för barn i vårt sammhälle idag.
  • Scratchy
    puss skrev 2009-08-06 15:15:15 följande:
    " I stort sett alla människor du ser i vuxen ålder har överlevt "ja, man ser ju inte så många döda ute nuförtiden.
    Annars kan man läsa HELA meningen jag skrev. Det finns vuxna personer som blev behandlade som djur när de var barn. Men i stort sett alla i vuxen ålder har överlevt UTAN ATT HA BLIVIT BEHANDLADE SOM DJUR!
Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina