• Helene OSV

barn i "koppel", sele med lina

Jag MÅSTE ha Olivia i koppel ibland, annars sticker hon!
    (hon har ett namnarmband runt handleden och ett kattkoppel fastsatt i det)

Hörde förresten nåt om att det var olagligt att ha barn i koppel??? Är det bättre att tappa bort ungarna då?

♥ Olivia 031017 ♥ Sigrid 051003 ♥ Valter 080812 ♥
  • Helene OSV
    Jennie med ie skrev 2009-08-05 13:42:27 följande:
    Jag tror nog det kan finnas fall där det kan vara den bästa lösningen, men inte när det gäller "normala" barn och familjeförhållanden. Hade vi haft det på vår son hade det gynnat vår bekvämlighet möjligtvis för han var verkligen PÅ och impulsiv och extremt aktiv men den betydligt bättre lösningen var att verkligen lägga ner energi på att lära honom hur han ska bete sig.
    Då kan du kanske berätta för mig hur man gör för INGENTING funkar på Olivia och hon är ändå snart 6 år och väldigt intelligent! Hon VILL bara inte gå med oss för hon har så mycket annat att göra tydligen!
  • Helene OSV
    Scratchy skrev 2009-08-06 00:41:41 följande:
    Olivia kanske helt enkelt inte tycker om dig. Jag skulle tycka jätteilla om min mamma om hon satte ett koppel på mig. Kan ni inte testa med elstängsel i sängen istället?
    Jo, så är det nog!
    Nja, det blir så jobbigt att dra med sig sängen på stan!
  • Helene OSV

Måste tillägga att Olivia är enormt duktig i trafiken och ser sig alltid för när hon korsar vägar osv. Om vi är på väg nånstans kan hon cykla i förväg en lång bit och stanna just innan stora korsningar osv och så väntar hon på mig medan jag går med Valter i vagnen och Sigrid brevid.
    Men om vi går på tex festivaler, marknader, osv så tar hon varje tillfälle att sticka, vill hon åka karusell, då går hon till karusellerna, även om de är lååååångt borta. Ser hon nåt intressant så går hon dit. Handen slingrar hon sig lätt ur och, det är i princip fysiskt omöjligt att dra en barnvagn och hålla TVÅ barn i handen samtidigt.
    Sigrid är lugnare och går med oss OM Olivia går med oss, sticker Olivia så följer Sigrid gärna med. (så jag behöver bara ha Olivia i koppel)

Visst ser det lite knäppt ut men Olivia är iaf inte ett dugg kränkt, hon kan ju liksom förmedla vad hon tycker och oftast tycker hon bara att det är kul. Ibland blir hon irriterad och drar för att hon är less men vad är skillnaden egentligen mot att hon skulle dra i min hand om jag höll i henne?? 

Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina