• Hoppentoss

barn i "koppel", sele med lina

Hellre sele än att barnet tar skada av oaktsamma föräldrar.

• Hoppentoss

Vem har sagt att man är perfekt förälder?
    Jag svarade på TS fråga Jag tror man får det eller?.
    Vill du ha en förtydligande av mitt svar så fråga gärna på ett snällare sätt.
    Men du kan få förtydligande trots ditt plumpa sätt.

Många "oaktsamma föräldrar" har sina barn gåendes på gatan i stan och ser ett skyltfönster barnet springer iväg och bilsten( i många tillfällen har det varit jag) som nästan kört på småbarn men som tur har man kunnat bromsa i tid.
    Kan tillägga att jag vid ett tillfälle lyckas fånga en lite knodd innan bussen körde över honom. Mamman såg inget hon läste på tidtabellen.
    Ett flertal tillfällen har jag varit åskådare till liknande händelser.

Eftersom du drog in mig personligen så kan jag förtydliga även min privata situation när barnen var små.
    Jag hade mina barn på landet(bodde där) då dom var rikigt små så jag slapp ha sele när vi var ute och gå.
    När vi väl flyttade till stan så hade jag stenhårdkoll. Jag var livrädd nästan manisk rädd att dom skulle bli påkörda även om dom vid denna tidpunkt var för stora att använda sele.

Hoppas du är nöjd med förtydligandet eller skall du göra ett nytt fins påhopp?

The past is now skrev 2009-08-06 10:23:37 följande:

Nämen så bra då att du är den perfekta föräldern då som har stenkoll 24/7! WOW! Grattis!Läs inlägg 259 tycker jag.
  • Hoppentoss

Varför skall jag läsa den igen? Jag håller ju med henne fullt ut.

Sele = Bra
    Inte sele= Större risker.

The past is now skrev 2009-08-06 10:23:37 följande:

Nämen så bra då att du är den perfekta föräldern då som har stenkoll 24/7! WOW! Grattis!Läs inlägg 259 tycker jag.
Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina