• MrsMia

barn i "koppel", sele med lina

Buster78 skrev 2009-08-06 13:21:05 följande:
    jag såg en pappa för ett par år sen på liseberg, han hade tvillingar i sele! mycket smidigt, då dom gick åt var sitt håll hela tiden!
    Svarade alternativ 3; det finns situationer då jag gärna hade haft sele på mina tvillingar ( i trafiken, på naturpromenader med klippor, stup, vattendrag mm) men är rädd att det hade blivit lite för mycket "freak-show" över det hela. Folk pekar och stirrar ändå, barnen är mycket lika varandra och får ofta höra "titta där, ungar! Där kommer det TVÅ LIKADANA!!" av vuxna som borde veta bättre. Vill helst inte tvinga på dem mer av den sortens uppmärksamhet..
  • MrsMia
    Pelargonen skrev 2009-08-06 15:15:22 följande:
    Jag tycker det ser störtknäppt ut att ha sitt barn i sele. Som att man kopplar sitt barn. Blir nästan förbannade när jag ser det faktiskt. Men alla gör ju som de vill förstås.
    Det finns selar som är som en ryggsäck i form av ett gosedjur, där föräldern håller i "svansen". Det måste väl ändå se mindre knäppt ut? Själv tycker jag det är gulligt.
  • MrsMia
    puss skrev 2009-08-06 15:20:31 följande:
    skitsamma hur de ser ut.
    Barn gillar lekar, rollspel och gosedjur. Med en sådan sele som jag nämnde trilskas de inte och känner sig fastspända. Så det spelar roll hur de ser ut.
  • MrsMia
    Black roses skrev 2009-08-09 11:27:11 följande:
    Det finns någon länk i denna tråden, så sök bakåt... Och självklart så finns det alltid de som kan/vet bättre än du hur ditt barn ska ha det osv, men det får inte gå ut över er.. Det måste du vända ryggen åt.. Köp en sele som sagt, och njut av att kunna slappna av när ni är ute och går...
    Den här selen verkar vara något som faktiskt går hem hos busungarna:

www.angholmen.com/
Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina