• Pelargonen

barn i "koppel", sele med lina

Jag tycker det ser störtknäppt ut att ha sitt barn i sele. Som att man kopplar sitt barn. Blir nästan förbannade när jag ser det faktiskt. Men alla gör ju som de vill förstås.

• Pelargonen
    puss skrev 2009-08-06 15:15:15 följande:
    " I stort sett alla människor du ser i vuxen ålder har överlevt "ja, man ser ju inte så många döda ute nuförtiden.
  • Pelargonen
    näradig skrev 2009-08-06 15:18:17 följande:
    ytterliggare än som inte kan tänka längre än näsan räcker. Vilken livserfarenhet du måste ha.
    Alltid lika konstruktiva och givande inlägg från dig.
  • Pelargonen
    frux skrev 2009-08-06 15:19:00 följande:
    Är det stor skillnad att ha barnet i sele och ett koppel- mot att ha dem fastspända i vagnen??? Eller att hålla dem hårt i handen för att de inte ska smita?
    Ja, jag ser stor skillnad på att hålla sitt barn i handen motför att ha koppel på dem.
  • Pelargonen
    näradig skrev 2009-08-06 15:20:32 följande:
    hur uppfattar du ditt eget?
    Som en åsikt som uttrycks i en diskussionstråd på ett diskussionsforum. Mitt inlägg berör ju TS frågeställning. Ditt inlägg är endast och enbart kritik av mig som person, men jag är (som sagt) inte förvånad.

Ska vi återgå till ämnet som tråden berör?
  • Pelargonen
    MrsMia skrev 2009-08-06 15:19:12 följande:
    Det finns selar som är som en ryggsäck i form av ett gosedjur, där föräldern håller i "svansen". Det måste väl ändå se mindre knäppt ut? Själv tycker jag det är gulligt.
    Gör det? Har inte sett såna. Tycker överlag att det är sällan man ser föräldrar som kopplar sina barn i sele, själv har jag sett det kanske 5-6 gånger. Är kanske mer vanligt i vissa städer?
  • Pelargonen
    frux skrev 2009-08-06 15:21:15 följande:
    Är det lika hemskt om barnet med sele och koppel står på en kaj eller på en båt?
    Ingen aning. Har inte funderat på det.
  • Pelargonen
    näradig skrev 2009-08-06 15:24:33 följande:
    ja, då är vi lika stor bovar båda. nu har vi båda kritiserat varandra.har du tänkt till nu. eller kanske läst tråden och lärt dig något?

Jag tycker inte likadant som dig. Enklast är väl kanske att du accepterar det.

Ja, jag har läst tråden.
  • Pelargonen
    Ess skrev 2009-08-06 15:26:58 följande:
    Du går med ett barn i vagnen och de andra två håller i vagnen, en sticker. Vad gör du då?
    Ja, säg det. Får väl ta ställning till det den dagen det händer. Men vilken ålder är det på barnen? Är det fyraåringar vi snackar om som rusar iväg eller vad?
  • Pelargonen
    näradig skrev 2009-08-06 15:27:10 följande:
    fast nu handlar det ju om ayy vi tycker olika för att du saknar erfarenhet och kunskap omjust detta. precis som alla som tycker det är fel med sele.varför vill du inte lära dig något?. vill du bara berätta att det är fel?
    Nej, det handlar om att du tror dig veta att vi som tycker sele är fel saknar erfarenhet och att vi inte vill lära oss något. Det är ju en tro som du har men som inte på något sätt behöver vara verklighetsförankrad.

Vi spårar ur lite väl mycket nu. Jag tycker inte att sele är okej men att alla gör som de vill. Du tycker kanske annorlunda. Sånt är livet. Så länge alla är nöjda och glada med sitt val så är det ju bra med det även om vi kan ha åsikter om varandras val.
  • Pelargonen
    annbom skrev 2009-08-06 18:07:03 följande:
    Så tyckte jag också med mina första fyra barn. Sedan fick jag ett barn överaktivt barn och då tycker jag definitivt inte samma sak. Jag har fått springa allt vad benen bär och till och med fått knuffa mitt barn bara för att han inte skulle hinna ut i vägen. Jag kan säga att det är många som har titta undrande på mig och inte alls förstått problemet. Jag hade välkomnat att ha en sele eller ett koppel så att han hade kunna få gå själv lite mer.
    Ja, alla har ju sin verklighet och situation att utgå från. Därför är det tur att vi bor i ett land där det är fritt fram att välja.
  • Pelargonen
    Ess skrev 2009-08-07 10:22:10 följande:
    Försvinnaren fyller snart 4, nu behöver vi ingen sele längre för hon lyssnar mer på oss nu.
    Ok.
Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina