• konkelbär

barn i "koppel", sele med lina

Alla som är anti sele och koppel på småbarn får man väl bara gratulera: Tänk att ha ett så lugnt barn som inte springer runt, överallt i 110km/h! Som inte försöker kasta sig ut framför cyklar, efter hundar eller framför bilar!

Min dotter är ett energiknippe utan like och om hon ska överleva en promenad, eller om hennes stackars mamma ska överleva en promenad utan ryggskador, brutna ben eller armar så behövs en sele och koppel!

• konkelbär

Fast kan man inte ha lite förståelse för att barn är olika och att även föräldrar är olika?

Barn är ju olika aktiva/bråkiga/energiska och det är väl inget som säger att det ena är sämre än det andra?

Behoven är olika och de föräldrar blir underlättade av en sele med lina kan väl få ha det på sina barn tills de blir gamla nog att faktiskt förstå en tillsägelse?

• konkelbär

Beror väl mycket på var och hur man bor också. Jag som bor centralt i storstaden med bilar och trafik precis utanför dörren har ett helvete de dagar dottern inte tänker sitta i vagnen. Hon är 20 månader gammal och med sele+lina får hon promenera utan att riskera fara.

Tilläggas bör väl att hon VÄGRAR hålla handen också. Försöker man ta hennes hand så slänger hon sig på backen och vrålar, så det blir vääääldigt jobbigt att gå med henne utan sele.

• konkelbär
    emajk skrev 2009-08-08 15:30:32 följande:
    Det är attityden som bekväm förälder med förevändning att man vill ha säkra barn utan någon som helst självkritik som jag vänder mig emot. Jag har förklarat exempel på när det är bra att vara utan sele men i och med att ni enbart ser livet utifrån era ögon som föräldrar ser ni inte värdet av att försöka lösa saken utan hjälpmedel i första hand.
    Hur löser man det då? Hur resonerar man med ett litet barn som inte förstår vad man säger? Och om åtskilliga försök under en längre tid inte ger resultat?
Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina