• Finesse

barn i "koppel", sele med lina

Jag har bara läst ts eftersom tråden är väldigt lång.

Jag har inget emot koppel och sele men jag skulle inte använda koppel själv på min dotter.. men sele däremot har jag på henne.. i vagnen och i matstolen.. har t.o.m. köpt en lössele så jag kan sätta fast henne i kundvagnar eftersom hon är helt hopplös och ska stå upp och hoppa i den hela tiden.

• Finesse
    emajk skrev 2009-08-08 15:35:12 följande:
    Problemet är att man ser två alternativ på detta problem. Antingen ha örnkoll hela tiden så att man ständigt kan stoppa barnet när det är på väg ur, eller ha sele. Testa ett par gånger, fler behövs inte, att låta barnet klättra och falla men ta emot. Då för deras eget säkerhetstänk chans att aktiveras vilket det inte får med sele och man är fast i ett hjälpmedel en viss tid, många gånger i onödan.
    jag har inte tänkt att min dotter ska "försöka" falla ur en kundvagn.. vad händer om jag inte orkar ta emot henne? dessutom har jag en nackskada som blir värre av varje lyft jag gör.. så att hela tiden under tiden jag handlar hålla en hand på henne å en att styra kundvagnen är j*vligt jobbigt.. så en sele är helt perfekt för oss..
Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina