• trädis

barn i "koppel", sele med lina

har inte läst tråden nu, men rent spontant är det väl inget fel i en sele?

barn spänns fast både i bilstol och vagnar för att man är rädda om dem. det borde väl vara mer frihetskänsla att spännas fast i en sele jämförelsevis?

jag har ännu inte känt något behov av det då min son inte går ännu, men jag är inte emot det. jag kan tänka mig att de som har flera barn har stor nytta av en sele till sina mindre barn.

världens lyckligaste mamma
  • trädis
    UpsyDaisy skrev 2009-08-09 11:43:36 följande:
    En liten följdfråga....Till er som inte kan tänka er barn i sele, vad tycker ni om de föräldrar som spänner fast sina barn i barnvagnar? Själv har jag nästan aldrig min dotter i barnvagn, hon är mycket rörlig och älskar sin rörelsefrihet...att sitta fastspänd i vagn är definitivt inte hennes grej. Då vid lite farligare ställen, tex om vi promenerar i stan, är vid flygplatser, ska på tåget etc...så använder jag min av sele istället för att spänna fast henne i en vagn. På så sätt får hon betydligt mer rörelsefrihet men är dessutom säker.Vad är skillnaden mellan vagn och sele? För mig är skillnaden att med sele så behåller barnet sin rörelsefrihet samtidigt som hon är trygg. Men trots detta så verkar många anse att vagn är helt ok medans sele är "grymt". Jag förstår inte. Kan någon vara snäll och förklara detta för mig?

bra inlägg!

väntar oxå nyfiket på svar!

världens lyckligaste mamma
Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina