• Rintintin

barn i "koppel", sele med lina

Jag har faktiskt köpt mig en sån sele till yngste sonen. Min tanke är att den kan vara bra att ha när man har två små kottar (en på 2,5 och en på ett), när liten vill gå. Köpte den in England och där är de ju väldigt vanliga. Däremot har de ett slags koppel för äldre barn som verkar lite värre. Ett koppel som man fäster kring barnets handled.
    Selen kan man ju inte ha så fort barnet blir medvetet om selen och känner sig fastbundna av den.
    Men som ett extra stöd när de är ute och går sina första ostadiga promenader - absolut.

• Rintintin

Min sambo (engelsman) tyckte att jag skulle skriva in att han som vuxen fd selbärare ligger i fosterställning och gråter under sängen varje natt samt gillar att jag sätter sele på honom och drar omkring honom över lägenhetsgolvet.

Skämt åsido. Han är uppvuxen med en sådan sele och minns väl att det var irriterande i viss mån, men har inga skador i övrigt av att ha varit ett "selbarn".

• Rintintin

Ovan nämnda irritation var alltså 3-åringens irritation att inte få springa iväg och göra som han själv ville. Den irritation som vilken treåring som helst känner (med eller utan sele).

Svar på tråden barn i "koppel", sele med lina