Inlägg från: Jeanette89 |Visa alla inlägg
  • Jeanette89

var dras gränsen för ung förälder?

Var går gränsen om man är ung förälder eller inte tycker ni?
    Det pratas mycket om unga och gamla föräldrar men när är man bara förälder?
    Och förblir man ung mamma när barnet växer upp?
    Vad tycker ni, skulle vara kul att höra vad andra tycker...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-06 21:23
    Kul att läsa att många tycker olika..
    Det är nog som många har skrivit att det beror på var man bor och vad man gör sig till. =)

• Svar på tråden var dras gränsen för ung förälder?
  • Jeanette89

Vi/de som får barn unga, tycker ni att vi/de kan kalla sig unga föräldrar hela livet?
    Eller blir man bara förälder efter ett par år?

• Jeanette89
    Danitrass skrev 2009-08-05 19:45:24 följande:
    Sen finns det vissa som går runt och KALLAR sig "ung mamma" och sätter någon slags tillhörighet till det. Dom vill umgås med andra unga mammor, snackar skit om "gamla mammor" och lägger alldeles för sotr procent av sin inkomst på barnvagnar och barnkläder.

Dessa är allt mellan 16 och 26.
    Fattar faktiskt inte varför man ska snacka skit om "gamla" mammor.
    Förälder som förälder tycker jag men okej om man vill umgås med föräldrar i sin egen ålder.
    Visst känner jag mig utstirrad ibland av äldre föräldrar men det kan ju vara bara som jag känner på mig. Kan vara därför unga snackar skit om äldre...
  • Jeanette89
    Danitrass skrev 2009-08-05 19:49:07 följande:
    Ursäkta om jag undrar - men det verkar vara en rätt stor fråga för dig. Är det viktigt för dig att vara en "ung förälder"?
    Nej absolut inte, jag tänker inte på mig själv som ung mamma utan bara som förälder.
    Tyckte det kunde vara kul att höra hur andra ser på saken.
    En kompis mamma fick barn när hon var 16 och kallar sig fortfarande ung förälder nämnligen. (20år senare)
  • Jeanette89
    Danitrass skrev 2009-08-05 19:53:09 följande:
    Jag tror faktiskt att väldigt mycket av det där är ren inbillning. Och så kan det också handla om hur man själv uppför sig mot andra. Jag har själv sett rätt kaxiga tjejer med barnvagn som högt suckat och stönat till sin kompis när dom inte får gå på en full buss med sin barnvagn. Trots att chauffören hade sagt samma sak till en mamma på 35 år så får dom det till att det är för att dom är unga.
    Många, absolut inta alla som får barn i unga år tycker ofta att de är mer värda och mer speciella än andra.
    Alla är väl speciella?
  • Jeanette89
    pussgurkan86 skrev 2009-08-05 20:27:56 följande:
    det handlar inte om sprit, det handlar om hur mogen man är. och visst kan man vara mogen när man är 16 och får barn men man kan inte försörja sig själv.
    Det beror ju på om man går gymnasiet eller inte..
    Finns ju de som börjar jobba efter grundskolan och de kan ju försörja sig.
    Men förstår hur du tänker.
  • Jeanette89
    Antonsmamma07 skrev 2009-08-06 20:14:37 följande:
    Måsta bara fårga en motfråga utan att ta din tråd TS:) är lite nyfiken, vart går gränsen som gammal mamma?
    Skulle min mamma få ett barn nu skulle jag tycka hon var alledes för gammal.
    Hon är 43 nu. Men det är klart för gammal blir man nog först när man inte kan få barn längre. Då kroppen säger ifrån är man för gammal, skulle jag vilja påstå.
    Åldern har ju egentligen ingenting med saken att göra eftersom det är en mognadssak.
    Var bara nyfiken på hur andra såg på saken.
  • Jeanette89
    Mirva skrev 2009-08-07 21:49:47 följande:
    Så vad skulle du göra om din mamma fick ett barn till? Jag är fyllda 46 år och min dotter fyller snart två år, och det går hur bra som helst. Det trista blir om inskränkta föräldrar lär min dotters jämnåriga kamrater vad som är en passande ålder för en mamma.Vad roligt ditt barn verkar ha på maskeraden
    Om min mamma mot all förmodan skulle få barn nu så skulle jag faktiskt bli lite chockad men skulle inte se annorlunda på henne.
    Nu vet ju jag att jag inte kommer få fler syskon eftersom hon är sjuk.. men så länge kroppen orkar så blir man ju inte för gammal.
  • Jeanette89
    Finesse skrev 2009-08-08 14:31:31 följande:
    1985 fick min svärmor, hennes syster och hennes mamma barn samtidigt.. så alltså min sambos bror, kusin och morbror är lika gamla Dom var 23, 18 och 42 år..
    Lite coolt faktiskt är det.
Svar på tråden var dras gränsen för ung förälder?