• Jeanette89

var dras gränsen för ung förälder?

Var går gränsen om man är ung förälder eller inte tycker ni?
    Det pratas mycket om unga och gamla föräldrar men när är man bara förälder?
    Och förblir man ung mamma när barnet växer upp?
    Vad tycker ni, skulle vara kul att höra vad andra tycker...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-06 21:23
    Kul att läsa att många tycker olika..
    Det är nog som många har skrivit att det beror på var man bor och vad man gör sig till. =)

• Svar på tråden var dras gränsen för ung förälder?
  • Koloraturell

Får man sitt barn under 20 är man ung tycker jag. Och man är bara ung mamma fram till 20, alltså kan man inte komma vid 40 och kalla sig ung mamma.

• vittra

Om jag får vara lite sarkastisk så är man nog "bara förälder" ungefär mellan 26-28 år, innan dess är man på tok för UNG och efter det är man bannemej GAMMAL

• Danitra

Sen finns det vissa som går runt och KALLAR sig "ung mamma" och sätter någon slags tillhörighet till det. Dom vill umgås med andra unga mammor, snackar skit om "gamla mammor" och lägger alldeles för sotr procent av sin inkomst på barnvagnar och barnkläder.

Dessa är allt mellan 16 och 26.
  • Jeanette89

Vi/de som får barn unga, tycker ni att vi/de kan kalla sig unga föräldrar hela livet?
    Eller blir man bara förälder efter ett par år?

• Danitra
    Jeanette89 skrev 2009-08-05 19:48:15 följande:
    Vi/de som får barn unga, tycker ni att vi/de kan kalla sig unga föräldrar hela livet? Eller blir man bara förälder efter ett par år?
    Ursäkta om jag undrar - men det verkar vara en rätt stor fråga för dig. Är det viktigt för dig att vara en "ung förälder"?
  • Jeanette89
    Danitrass skrev 2009-08-05 19:45:24 följande:
    Sen finns det vissa som går runt och KALLAR sig "ung mamma" och sätter någon slags tillhörighet till det. Dom vill umgås med andra unga mammor, snackar skit om "gamla mammor" och lägger alldeles för sotr procent av sin inkomst på barnvagnar och barnkläder.

Dessa är allt mellan 16 och 26.
    Fattar faktiskt inte varför man ska snacka skit om "gamla" mammor.
    Förälder som förälder tycker jag men okej om man vill umgås med föräldrar i sin egen ålder.
    Visst känner jag mig utstirrad ibland av äldre föräldrar men det kan ju vara bara som jag känner på mig. Kan vara därför unga snackar skit om äldre...
  • Fiddle
    vittra skrev 2009-08-05 19:41:50 följande:
    Om jag får vara lite sarkastisk så är man nog "bara förälder" ungefär mellan 26-28 år, innan dess är man på tok för UNG och efter det är man bannemej GAMMAL
    Tycker du att man är på tok för ung om man får barn när man är 25 år?

Det är väl ändå att ta i anser jag...
  • Shorona

Jag undara också. Fick själv första barnet som 22-åring och tyckte själv inte att jag var en ung mamma, utan att jag hade blivit mamma i lagom ålder.

♥Niclas 061103 ♥Bf 091113
  • engstrom2007

Hahahah eftersom alla typ över 30 har svarat, så säger jag väl allt under 20. Efter det är man inte längre tonåring. Gammal ska jag nog inte uttrycka mig om för det svider nog i många ögon.

Svar på tråden var dras gränsen för ung förälder?