• Danitra

var dras gränsen för ung förälder?

Min definition:

<18 = För ung mamma
    18-25 = Ung för att vara mamma
    25-35 = Normalålder
  • Danitra

Sen finns det vissa som går runt och KALLAR sig "ung mamma" och sätter någon slags tillhörighet till det. Dom vill umgås med andra unga mammor, snackar skit om "gamla mammor" och lägger alldeles för sotr procent av sin inkomst på barnvagnar och barnkläder.

Dessa är allt mellan 16 och 26.
  • Danitra
    Jeanette89 skrev 2009-08-05 19:48:15 följande:
    Vi/de som får barn unga, tycker ni att vi/de kan kalla sig unga föräldrar hela livet? Eller blir man bara förälder efter ett par år?
    Ursäkta om jag undrar - men det verkar vara en rätt stor fråga för dig. Är det viktigt för dig att vara en "ung förälder"?
  • Danitra
    Jeanette89 skrev 2009-08-05 19:50:43 följande:
    Fattar faktiskt inte varför man ska snacka skit om "gamla" mammor. Förälder som förälder tycker jag men okej om man vill umgås med föräldrar i sin egen ålder. Visst känner jag mig utstirrad ibland av äldre föräldrar men det kan ju vara bara som jag känner på mig. Kan vara därför unga snackar skit om äldre...
    Jag tror faktiskt att väldigt mycket av det där är ren inbillning. Och så kan det också handla om hur man själv uppför sig mot andra. Jag har själv sett rätt kaxiga tjejer med barnvagn som högt suckat och stönat till sin kompis när dom inte får gå på en full buss med sin barnvagn. Trots att chauffören hade sagt samma sak till en mamma på 35 år så får dom det till att det är för att dom är unga.
  • Danitra
    Koloraturell skrev 2009-08-05 20:04:38 följande:
    Hehe, jag har gått på stan med barnvagn och fått visa leg i affären när jag köpte öl. En tant bakom mig hörde vad jag sa och blev skogstokig, började gapa och skrika om att jag skulle gå till soc PÅ EN GÅNG för att adoptera bort barnet för så ung som jag var kunde absolut inte vara bra för barnet! Kunde inte hålla mig utan blev tvärilsken på tanten, något som jag idag får höra att "unga människor kan inte kontrollera sitt humör". Vidare kunde jag inte amma heller för min son hade för kort tungband. Min yngsta styvson matade lillfisen med flaska när en tant kom fram och tog flaskan från honom (!) och kastade in den i buskarna och sa att om jag var äldre och mina pattar färdigutvecklade så skulle jag ha kunnat amma som vanligt folk! Säger inte att det inte finns många unga fjortisföräldrar, men allt är inte inbillning heller.
    Men då blir jag väldigt fundersam kring vilka människor som du delar ort med. Jag har aldrig någonsin sett eller hört något liknande hända - någonsin. Det måste vara ett extremfall.
  • Danitra
    Koloraturell skrev 2009-08-05 22:50:28 följande:
    Kan du inte bara ta det jag säger för sant istället för att börja tvivla det första du gör? Vill du ha telefonnummer till de som var med mig eller söker du bara respons? Jag kanske är ett extremfall men det tvivlar jag på för jag ser inte ens ung ut.
    Jag har inte påstått att det du berättade inte är sant. Jag bara ifrågasätter att det kan användas som exempel på hur unga föräldrar bemöts. För det där är inte normalt - det är sinnessjukt.
  • Danitra
    Koloraturell skrev 2009-08-06 07:43:17 följande:
    Är jag sinnessjuk för att jag berättar vad som händer, vad som händer MIG??? Det är ju så det går till och jag har knappaste någon avvikande störning så det är åldern det handlar om, det säger ju tanterna rakt ut till och med. Nej, det där fattar jag inte!
    Om du tolkar andras uttalanden som du tolkar mitt så är det inte konstigt om du tror att du blir påhoppad i tid och otid.
    Ingenstans har jag anklagat dig för att ljuga eller påstått att du är sinnessjuk.
  • Danitra
    Koloraturell skrev 2009-08-06 21:36:16 följande:
    Du skrev att "det är sinnessjukt". Med det, menade du tanternas sätt då eller?
    Ja deras sätt att reagera är inte normalt på något sätt.
  • Danitra
    Koloraturell skrev 2009-08-06 22:18:36 följande:
    Jag kan hålla med om att deras sätt var dåligt, men samtidigt klarar jag inte att ta på mig skulden för att jag skulle ha framkallat något de sa eller gjorde. Tycker mest synd om min gråtande bebis som fick en rejäl fläskläpp av kärringens framfart.
    Nu hänger jag inte med alls. Varför skulle du ta på dig någon skuld för deras agerande?
Svar på tråden var dras gränsen för ung förälder?