Inlägg från: Koloraturell |Visa alla inlägg
  • Koloraturell

var dras gränsen för ung förälder?

Får man sitt barn under 20 är man ung tycker jag. Och man är bara ung mamma fram till 20, alltså kan man inte komma vid 40 och kalla sig ung mamma.

• Koloraturell
    Danitrass skrev 2009-08-05 19:53:09 följande:
    Jag tror faktiskt att väldigt mycket av det där är ren inbillning. Och så kan det också handla om hur man själv uppför sig mot andra. Jag har själv sett rätt kaxiga tjejer med barnvagn som högt suckat och stönat till sin kompis när dom inte får gå på en full buss med sin barnvagn. Trots att chauffören hade sagt samma sak till en mamma på 35 år så får dom det till att det är för att dom är unga.
    Hehe, jag har gått på stan med barnvagn och fått visa leg i affären när jag köpte öl. En tant bakom mig hörde vad jag sa och blev skogstokig, började gapa och skrika om att jag skulle gå till soc PÅ EN GÅNG för att adoptera bort barnet för så ung som jag var kunde absolut inte vara bra för barnet! Kunde inte hålla mig utan blev tvärilsken på tanten, något som jag idag får höra att "unga människor kan inte kontrollera sitt humör".

Vidare kunde jag inte amma heller för min son hade för kort tungband. Min yngsta styvson matade lillfisen med flaska när en tant kom fram och tog flaskan från honom (!) och kastade in den i buskarna och sa att om jag var äldre och mina pattar färdigutvecklade så skulle jag ha kunnat amma som vanligt folk!

Säger inte att det inte finns många unga fjortisföräldrar, men allt är inte inbillning heller.
  • Koloraturell
    pussgurkan86 skrev 2009-08-05 20:15:41 följande:
    jag tycker man är för ung mamma om man inte kommer in på systembolaget.
    ja, sprit är viktigt för barnets bästa möjliga utveckling :D
  • Koloraturell
    pussgurkan86 skrev 2009-08-05 20:27:56 följande:
    det handlar inte om sprit, det handlar om hur mogen man är. och visst kan man vara mogen när man är 16 och får barn men man kan inte försörja sig själv.
    alltså, DET VAR ETT SKÄMT.
  • Koloraturell
    pussgurkan86 skrev 2009-08-05 20:27:56 följande:
    det handlar inte om sprit, det handlar om hur mogen man är. och visst kan man vara mogen när man är 16 och får barn men man kan inte försörja sig själv.
    alltså, DET VAR ETT SKÄMT.
  • Koloraturell
    Danitrass skrev 2009-08-05 22:47:52 följande:
    Men då blir jag väldigt fundersam kring vilka människor som du delar ort med. Jag har aldrig någonsin sett eller hört något liknande hända - någonsin. Det måste vara ett extremfall.
    Kan du inte bara ta det jag säger för sant istället för att börja tvivla det första du gör? Vill du ha telefonnummer till de som var med mig eller söker du bara respons? Jag kanske är ett extremfall men det tvivlar jag på för jag ser inte ens ung ut.
  • Koloraturell
    Danitrass skrev 2009-08-05 22:53:25 följande:
    Jag har inte påstått att det du berättade inte är sant. Jag bara ifrågasätter att det kan användas som exempel på hur unga föräldrar bemöts. För det där är inte normalt - det är sinnessjukt.
    Är jag sinnessjuk för att jag berättar vad som händer, vad som händer MIG??? Det är ju så det går till och jag har knappaste någon avvikande störning så det är åldern det handlar om, det säger ju tanterna rakt ut till och med. Nej, det där fattar jag inte!
  • Koloraturell
    Danitrass skrev 2009-08-06 11:45:00 följande:
    Du skrev att "det är sinnessjukt". Med det, menade du tanternas sätt då eller?
  • Koloraturell
    Danitrass skrev 2009-08-06 22:03:35 följande:
    Ja deras sätt att reagera är inte normalt på något sätt.
    Jag kan hålla med om att deras sätt var dåligt, men samtidigt klarar jag inte att ta på mig skulden för att jag skulle ha framkallat något de sa eller gjorde. Tycker mest synd om min gråtande bebis som fick en rejäl fläskläpp av kärringens framfart.
Svar på tråden var dras gränsen för ung förälder?