• vittra

var dras gränsen för ung förälder?

Om jag får vara lite sarkastisk så är man nog "bara förälder" ungefär mellan 26-28 år, innan dess är man på tok för UNG och efter det är man bannemej GAMMAL

• vittra
    Danitrass skrev 2009-08-05 19:45:24 följande:
    Sen finns det vissa som går runt och KALLAR sig "ung mamma" och sätter någon slags tillhörighet till det. Dom vill umgås med andra unga mammor, snackar skit om "gamla mammor" och lägger alldeles för sotr procent av sin inkomst på barnvagnar och barnkläder. Dessa är allt mellan 16 och 26.
    Haha bra skrivet
  • vittra
    Fiddle skrev 2009-08-05 19:51:11 följande:
    Tycker du att man är på tok för ung om man får barn när man är 25 år? Det är väl ändå att ta i anser jag...
    Eh ursäkta men HUR är det möjligt att du totalt missade att hela mitt inlägg var ett stort jävla skämt?
  • vittra
    Fiddle skrev 2009-08-05 20:24:06 följande:
    HAHA oj vad dum jag kände mig nu! Men man ser så mycket konstiga grejer på FL så man börjar tro att folk kan tycka vad som helst... får skylla på det =P
    Haha ja jag håller i och för sig med, ingen fara
  • vittra
    odin09 skrev 2009-08-06 09:01:27 följande:
    Forr i tiden var det valdigt vanligt att fa barn "tidigt".. min morfar var 19 ar nar han blev pappa, hihi, han var inte ens myndig (man var myndig da vid 21). I sydafrika dar jag bor far man barn valdigt ungt. Innan jag fick barn fick alla alltid chocken nar jag sa att jag inte hade barn. Kande mig helt miffo i den kontexten,hihi. Nu kan jag iaf gardera mig utan hojda ogonbryn=) hihi. Jag har en kompis som ar 35 och han ar morfar! Japp!
    Ska man följa biologin så är det ju så det ska vara. Ibland krockar det ganska rejält åtminstone i det svenska samhället när det har blivit så viktigt att "leva" och SEDAN skaffa barn. Det är så samhället är uppbyggt, bara det att våra kroppar är inte skapta för det, de är skapta för att bilda familj runt 20 eller tom innan...
Svar på tråden var dras gränsen för ung förälder?