• odin09

var dras gränsen för ung förälder?

Nu kommer ni fa dandimpen men allt ar ju subjektivt..hihi...For mig ar under 27 ar ung foralder, men det beror pa att i mina omgangeskretsar och dar jag kommer ifran skaffar man statistiskt sett forsta barnet 32, aldst i landet tror jag. De flesta har pluggat, har man inte pluggat har man satsat pa karriar, man har bott utomlands etc etc...Och jag fick mitt forsta barn nu aret jag fyller 32!!! Inget ar fel eller ratt, men man praglas ofta mer an vad man tror av sin omgivning.

Ha det gott!

• odin09

Forr i tiden var det valdigt vanligt att fa barn "tidigt".. min morfar var 19 ar nar han blev pappa, hihi, han var inte ens myndig (man var myndig da vid 21). I sydafrika dar jag bor far man barn valdigt ungt. Innan jag fick barn fick alla alltid chocken nar jag sa att jag inte hade barn. Kande mig helt miffo i den kontexten,hihi. Nu kan jag iaf gardera mig utan hojda ogonbryn=) hihi. Jag har en kompis som ar 35 och han ar morfar! Japp!

• odin09
    vittra skrev 2009-08-06 10:25:19 följande:
    Ska man följa biologin så är det ju så det ska vara. Ibland krockar det ganska rejält åtminstone i det svenska samhället när det har blivit så viktigt att "leva" och SEDAN skaffa barn. Det är så samhället är uppbyggt, bara det att våra kroppar är inte skapta för det, de är skapta för att bilda familj runt 20 eller tom innan...
    Jag haller med...! Och det ar faktiskt marigt om man vantar for lange... for rent biologiskt sa minskar chansen till att bli med barn och det kan ta tid innan man upptacker det...sen kan det ta jattetid om man kora ivf etc, kan ta manga forsok innan det ger resultat. Fast det ar ganska tabu att saga det hogt,,,jag har en kompis som ar 35 ar och fortf inte kanner att det ar ratt tid for barn...senare menar hon...jag vill men vagar inte papeka att hon inte kan vanta for lange rent biologiskt...hihi...det ar svart det dar..!
Svar på tråden var dras gränsen för ung förälder?