• Mirva

var dras gränsen för ung förälder?

Vid 35 års ålder går gränsen för ung förälder.

• Mirva
    Antonsmamma07 skrev 2009-08-06 20:14:37 följande:
    Måsta bara fårga en motfråga utan att ta din tråd TS:) är lite nyfiken, vart går gränsen som gammal mamma?
    Ung mamma tills 35, därefter gammal mamma.
  • Mirva
    4familjen skrev 2009-08-06 20:38:12 följande:
    men är är man "normal" mamma då om man är ung till 35 och en gammal efter 35?
    Normal mamma är man väl alltid oavsett ålder!
  • Mirva
    vittra skrev 2009-08-06 10:25:19 följande:
    Ska man följa biologin så är det ju så det ska vara. Ibland krockar det ganska rejält åtminstone i det svenska samhället när det har blivit så viktigt att "leva" och SEDAN skaffa barn. Det är så samhället är uppbyggt, bara det att våra kroppar är inte skapta för det, de är skapta för att bilda familj runt 20 eller tom innan...
    Och hur var då kvinnorna skapta i början på 1900-talet? Om de fick 12 barn så måste några rimligtvis ha föttsefter 30 års ålder.
  • Mirva
    Jeanette89 skrev 2009-08-06 21:42:04 följande:
    Skulle min mamma få ett barn nu skulle jag tycka hon var alledes för gammal. Hon är 43 nu. Men det är klart för gammal blir man nog först när man inte kan få barn längre. Då kroppen säger ifrån är man för gammal, skulle jag vilja påstå.Åldern har ju egentligen ingenting med saken att göra eftersom det är en mognadssak.Var bara nyfiken på hur andra såg på saken.
    Så vad skulle du göra om din mamma fick ett barn till? Jag är fyllda 46 år och min dotter fyller snart två år, och det går hur bra som helst. Det trista blir om inskränkta föräldrar lär min dotters jämnåriga kamrater vad som är en passande ålder för en mamma.

Vad roligt ditt barn verkar ha på maskeraden
Svar på tråden var dras gränsen för ung förälder?