• Finesse

var dras gränsen för ung förälder?

Under 20... då är man ung förälder.. allt över 20 är typ normalt.. å över 40 är gammalt..

• Finesse
    MissGreen skrev 2009-08-06 08:09:29 följande:
    Jag är nitton och det här är min andra graviditet men mitt första födda barn(hoppas jag!) Jag anser att jag inte är en speciellt utmärkande ung mamma även om mina vänner och bekanta inte ser barn inom räckhåll de närmsta 5-10 åren. Tror många ser "ung mamma" upp till tjugotvå år kanske,tjugotre, bara för att normen på förstagångsföderskor höjts. Tror inte lika många skulle höja på ögonbrynen för cirka 70 år sen om man berättade att man var 16 när man fick sitt första barn. Nu är snitten för FÖRSTAgångsföderskor 31.3 och det tycker jag personligen är lite gränsfall, för första barnet.
    håller med dig.. min sambos mamma var 18 när hon fick honom.. hans mormor 15 när hon fick sitt första barn.. det var ju säkert mer "normalt" då än nu..

Jag var 25 när min dotter föddes men jag räknar inte mig som ung förälder för det.. jag känner mig rätt normalgammal att få barn i den åldern.. många bekanta till mig är i samma ålder å har barn i precis samma ålder..
  • Finesse
    Jeanette89 skrev 2009-08-06 21:42:04 följande:
    Skulle min mamma få ett barn nu skulle jag tycka hon var alledes för gammal. Hon är 43 nu. Men det är klart för gammal blir man nog först när man inte kan få barn längre. Då kroppen säger ifrån är man för gammal, skulle jag vilja påstå. Åldern har ju egentligen ingenting med saken att göra eftersom det är en mognadssak. Var bara nyfiken på hur andra såg på saken.
    1985 fick min svärmor, hennes syster och hennes mamma barn samtidigt.. så alltså min sambos bror, kusin och morbror är lika gamla Dom var 23, 18 och 42 år..
Svar på tråden var dras gränsen för ung förälder?