• Kya

var dras gränsen för ung förälder?

Morbid Mistress skrev 2009-08-06 11:42:42 följande:
    Här kan man få gå i grupp för unga föräldrar om man får barn innan 25. jag fick mitt första barn när jag var 24 men rent spontant ser jag mig inte som ung förälder. För mig går nog fränsen runt 22.
    här har unga föräldrar-gruppen en åldergräns på 20 år... så det är nog olika från kommun till kommun?
    27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 1 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • Kya
    4familjen skrev 2009-08-06 20:38:12 följande:
    men är är man "normal" mamma då om man är ung till 35 och en gammal efter 35?
    näe det är väl det jag tycker är så roligt/knepigt! fan, får man aldrig vara bara mamma? antingen är man en ung mamma eller en gammal mamma...
    27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 1 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • Kya
    J Isabelle skrev 2009-08-14 19:35:28 följande:
    Oj vad brydd jag blir när jag läser att så pass många tycker man är ung förälder om man är under 25 år. Jag fick första barnet när ag var 16 år och det var givetvis ungt, men nu väntar jag fjärde barnet och är 24 år-och inte tusan är jag ung förälder längre??? Neee nu börjar man ju bli gammal
    jag kan ju inte påstå att jag känner mig som en ung förälder heller, jag är 21. ung i mina ögon är när man fortfarande är i tonåren och går i skolan...

jag är helt enkelt... förälder.
Svar på tråden var dras gränsen för ung förälder?