Inlägg från: Trollmor 86 |Visa alla inlägg
  • Trollmor 86

Ska man teckna gravidförsäkring - om ja: varför?

jag hade skandias gravidförsäkring barn på gång plus för 950kr som den kostade då. Har inte kollat vad den kostar nu.
    Det är något jag verkligen inte ångrar och kommer teckna en denna graviditeten också.

jag tecknade min för att ha ett skydd ifall något händer. Vi valde mellan en gratis försäkring eller en man skulle betala.. de blev barn på gång plus tillslut. Den var inte billigast men inte dyrast.

Min graviditet förflöt precis som den skulle till vecka 27 då mitt vatten plötsligt gick. Blev inlagd med strikt sängläge och i vecka 29+1 tittade vår dotter ut.

dottern hamnade i kuvös och det var en lång tid på sjukhuset och sedan ytterligare en månad med vård i hemmet.

Tack vare att jag hade graviditetsförsäkringen så fick vi ut nästan 17000 för att vi låg så länge på sjukhus och för att vi hade vård i hemmet efteråt. Det var välkomna 17000 måste jag säga.

Mitt råd är att skaffa en försäkring. Man vet aldrig vad som händer. Förhoppningsvis går allt bra, men det är ju inte säkert.. för oss gick det bra i slutändan.. men det var lång tid på sjukhuset!

• Trollmor 86

Jadå allt gick bra i slutändan som tur är :)
    Nu har vi en busig liten 15 månaders här hemma :)

Svar på tråden Ska man teckna gravidförsäkring - om ja: varför?