Inlägg från: hannizen |Visa alla inlägg
  • hannizen

Arbetspraktik

Jag har fått praktik. Första mötet med henne sa jag att jag inte tänker gå som en zombie längre och att jag isåfall ville praktisera.
    Då sa hon att en praktik presis hade kommit in,ska praktisera på ett cafe ska börja den 10 augusti D.v.s Måndag! Snacka om att jag är nervös!! Har inte jobbat på två år!! Hoppas i alla fall det går bra för mig. Men du kan ju alltid söka praktik själv.

• hannizen

Lyckliga jag2 skrev 2009-08-06 17:33:27 följande:

Hejsan, jag sökte arbetspraktikplats för arbetsträning och ville söka själv för att göra något jag verkligen vill göra. Funkade kanon för mig och har idag fått fast anställning.
    Så det finns alltså en chans att få en fast anställning? Jag har tvekat väldigt mycket. Men det är väl det jag är ute efter.
  • hannizen
    Marre79 skrev 2009-08-06 21:28:12 följande:
    Men fixade ni platsen själva eller fixade af den till er? Gick ni bara in på stället och frågade efter praktik eller kände ni arbetsgivaren innan?
    Arbetsgivaren hade bett arbetsförmedlingen om en praktikant,och då ringde hon upp honom. Jag träffade chefen,och nu är det bara till att hoppas att det går bra på måndag.
  • hannizen

urshh. Något skumt med min praktik. Jag jobbar röven av mig. Och han söker anställda?!!!! Men själv ska man jobba gratis och till och med jobba MER än vad mina arbetskamrater gör. Nä,vet inte vad jag ska göra nu. Eftersom detta skulle leda till jobb sade då arbetsförmedlingen. Snacka om lurendrejeri. Han söker anställda men han frågar inte om jag är intresserad?.. Hur ska man göra nu?

• hannizen
    thebettygirl skrev 2009-08-15 22:37:48 följande:
    Sök jobbet. Och prata med AF om han inte vill gå vidare med dig. Om han har dig och söker efter nytt folk utan att fråga dig om du är intresserad så tror jag inte att AF blir alltför glada med tanke på att han utnyttjar dig och den billiga arbetskraft du är, och han lär inte bli godkänd för att ta emot nya praktikanter.
    Så jag ska alltså kontakta AF och säga som det är till dom ? Nej,han har inte alls frågat mig,utan låter mig jobba riktigt hårt bara. Och jag visar min bästa sida,och ändå har han inte ens frågat mig. Han har bara talat om hur mycket ansökningar han fick in och vilka han aldrig skulle anställa. Sedan hade han en anställningsintervju iförrigår. En tjej ska komma och provjobba på måndag. Och han ville jag skulle vara ledig på måndag fram tills klockan två på dagen och börja arbeta då.
  • hannizen
    MickeN1973 skrev 2009-08-16 04:13:01 följande:
    Praktiken har du för att du ska vara sysselsatt man har ansett att det inte är bra att att du går hemma.Då är det bättre att en näringsidkare får lite billig arbetskraft.Och att det tydliggörs att du är misslyckad genom att du får se att andra blir anställda till en högre lön än din ersättning.Kort sagt jag tro inte på praktik.
    Det var ju mitt val från början med praktik,det var jag som frågade. Och vadå misslyckad? Helt sjukt att kalla någon misslyckad.
  • hannizen
    MickeN1973 skrev 2009-08-16 14:05:23 följande:
    Hur tycker du själv att det har fungerat? Han söker anställda utan att erbjuda dig tjänsten? Förresten har du sökt den aktuella tjänsten.Om inte då tycker jag du göra det.
    Han har redan en tjej som ska provjobba på måndag,och då får jag vara ledig. Så han har valt ut och haft en massa arbetsintervjuer redan.
Svar på tråden Arbetspraktik