Inlägg från: thebettygirl |Visa alla inlägg
  • thebettygirl

Arbetspraktik

hannizen skrev 2009-08-15 19:18:50 följande:
    urshh. Något skumt med min praktik. Jag jobbar röven av mig. Och han söker anställda?!!!! Men själv ska man jobba gratis och till och med jobba MER än vad mina arbetskamrater gör. Nä,vet inte vad jag ska göra nu. Eftersom detta skulle leda till jobb sade då arbetsförmedlingen. Snacka om lurendrejeri. Han söker anställda men han frågar inte om jag är intresserad?.. Hur ska man göra nu?
    Sök jobbet. Och prata med AF om han inte vill gå vidare med dig. Om han har dig och söker efter nytt folk utan att fråga dig om du är intresserad så tror jag inte att AF blir alltför glada med tanke på att han utnyttjar dig och den billiga arbetskraft du är, och han lär inte bli godkänd för att ta emot nya praktikanter.
  • thebettygirl
    MickeN1973 skrev 2009-08-16 04:10:07 följande:
    Det är folk med problem som har praktik Detta har man pga man anser att folk mår bra av att vara sysselsatta. Detta oavsett om man får en lägre ersättning än de som jobbar där. De tror att de får anställning bara de gör ett bra intryck. Ser ni inte hur AF och arbetsgivarna pissar på er. Anställning däremot är för dom som har kontakterna osv
    Ha ha. Underbart med människor med din attityd! Tänk om det alltid vore så enkelt! Menar du att alla praktikankter har annan slags problem än just med att få jobb så drar du verkligen alla över en kam! Visst kan det vara så, och visst finns det arbetsgivare som utnyttjar systemet, men långtifrån alla. Jag känner till flera fall där praktiken lett till fast anställning hos arbetsgivaren. Själv så fick jag lite arbetslivserfarenhet från det arbetsområde som jag hade lagt åtskilliga år att studera till. Erfarenheten jag fick bidrog till att jag fick ett fast jobb inom området (dock hos en annan arbetsgivare), och det i sin tur ledde till att jag fick ännu mer erfarenhet som ledde till min nästa arbetsgivare och som i sin tur ledde till att jag numera har en chefsliknande position på ett stort internationellt företag. Så att jag skulle vara, eller ha varit misslyckad, det kan jag inte annat än skratta åt. Och tycka synd om dig för din bristande kunskap...
Svar på tråden Arbetspraktik