• Ulli

Vad använder ni för margarin på mackan?

Sambon gillar Milda och jag vill helst ha Bregott. Sambon tycker Bregott är för hårt och svårt att bre med och jag tycker det är godast. Vad använder ni?

• Svar på tråden Vad använder ni för margarin på mackan?
  • Me o Mike

Jag tycker bregott är godast men som din samboi säger. Det är så HÅRT!!
    Annars är lätta helt ok!

• Ulli

Zack o Bella skrev 2009-08-07 08:53:30 följande:

Jag tycker bregott är godast men som din samboi säger. Det är så HÅRT!!Annars är lätta helt ok!
    Vilket Bregott? Jag brukar köpa det blå.
  • Me o Mike

Jag vill ha det gröna. Det är väl det som är normalsaltat? Fast nog är säkert det extra saltade godare.. Köper normal för barnens skull..

Ulli skrev 2009-08-07 08:55:05 följande:
    Zack o Bella skrev 2009-08-07 08:53:30 följande:
    Vilket Bregott? Jag brukar köpa det blå.
  • Flutterby

Lätta, för det hade minst tillsatser av lättmargarinerna när jag kollade. Egentlgen är ju Bregott säkert nyttigare, men precis som din sambo, TS, så tycker jag det är för hårt.

• Pumpkin

Vi köper Bregott Mellan, det är inte alls särskilt hårt - och gott är det. Fast bäst gillar jag Bregott med havssalt, så det blir det när det ska vara festligt

• Ulli
    Pumpkin skrev 2009-08-07 08:57:11 följande:
    Vi köper Bregott Mellan, det är inte alls särskilt hårt - och gott är det. Fast bäst gillar jag Bregott med havssalt, så det blir det när det ska vara festligt
    Havssalt, lät spännande.
  • SFHelen

min man använder bercel olive/gold,
    ja o vår son använder charlshamns mjölkfria

• Elenas hasselbackspotatis 86

brukar ha Becel, (men mina systrar säger att Becel ljugit i sin marknadsföring etc etc och att det inte är bra alls)

• Tida77

Bregott är inte ett margarin, det är smör utblandat med rapsolja.
    Margarin tar vi inte i med tång hemma hos oss :)
    Här är det bara ekosmör eller bregott som gäller.

Ibland gör jag "eget smör", dvs vispar smör med rapsolja och lite vatten, det blir jättegott, billigare än bregott, men det är ju lite bök :)

Svar på tråden Vad använder ni för margarin på mackan?