• Ulli

Vad använder ni för margarin på mackan?

Sambon gillar Milda och jag vill helst ha Bregott. Sambon tycker Bregott är för hårt och svårt att bre med och jag tycker det är godast. Vad använder ni?

• Svar på tråden Vad använder ni för margarin på mackan?
  • Kulta17

Bregott. Det är det med mest naturliga produkter i och INGEN palmolja som de flesta andra margarinerna har (även om de bara skriver veg olja). De flesta andra margarinerna är det bara skit i och totalt onaurliga - t ex lätta urk!

• peggyL

Äter inte margarin, det känns som att det bara är skitämnen i det. Och palmolja som är en stor miljöbov!

Använder enbart bregott på smörgås och riktigt smör när jag bakar och steker.

Använder aldrig heller, lättproduket som matlagningsgrädde eller lightproduket what so ever... Jag vill inte ha i mig sån smörja eller ge det till mina barn.
    Det ska vara så ren mat som möjligt.

• MaPaFrid

Bregott mellan har vi på mackor och smör i stekpannan.

• Guldrosen

Jag själv använder inte bordsmagarin, men resterande del av familjen brer ICAs Lätt eller Bregott på mackorna.

• IsadorasMamma

Använder Ekobregott, tycker lätt&lagom är godast men det är ju rena giftet tyvärr :(

• Gidja

Använder helst bregott, eller så becel till mackorna.

Till att steka i har jag oftast flytande "smör och rapsolja".
    Anser att lätta och annat skit bara innehåller skräp och blir "upprörd" (eller iaf kommenterar det) när killen köper det.

• Lajkie

Bregott är riktigt smör och Milda är Margarin, kanske nån har påpekat redan. Jag orkar inte läsa.

Vi har Lätta iaf. Egentligen borde vi använda Bregott pga vi har småbarn, bättre med riktigt smör, men ja. Nu är det så.

Bregott är godast.

• SweetNilam

Lätta är också margarin.

Jag använde lätta ganska länge. Vet egentligen inte varför, för att det är mjukare kanske. Men sen när jag lusläste på paketet insåg jag att det är margarin, då köpte jag bregott istället. Inget annat hamnar i mitt hem f.r.o.m nu! Smör, inte margarin. Aldrig lätta, milda eller flytande! Förstår inte hur folk kan bre sådant på sina mackor och ha i bakning osv! Blir lika fundersam varja gång någon köper ICAs bakmargarin, eller mildas margarin... urk!

• tosalisa

Använder smör dvs Bregott. Smakar godast, är nyttigast och så kan du steka i det. Som ett kinderägg-3 i en haha...

Svar på tråden Vad använder ni för margarin på mackan?