• Jezan

Bebisar födda v.32-34

Tycker era bebisar är stora mot min tjejja.
    Hon föddes i v 32+5 vägde 1605 gram och var 41 cm lång hon är nu 7 månader okorrigerat. Hon väger 6 kg och är 63 cm lång.

BVC har aldrig klagat utan hon har haft en stadig viktuppgång och sist vi var dit hade hon till och med klättrat upp på den lägsta normalkurvan för hennes korrigerade ålder.

Hon har nu börjat äta både välling och pureér och jag hoppas hon kommer lägga på sig lite mer. Utvecklingsmässigt ligger hon som sin korrigerade ålder möjligtvis lite före mentalt medan kroppen fortfarande är lite svag.

• Jezan

Iorlina:
    När hon var 5 månader okorrigerat vägde hon 4,5 kg och var 57,5 cm.

Thessires:
    Jag ger välling till min lilla av den enkla anledningen att hon ratar gröten och jag vill att hon äter ngt mer än ersättning och en halv burk puré om dagen. Min dotter är opererad för esofagusatresi (avsaknad av naturlig förbindelse mellan matstrupe och magsäck). Hon har en väldigt trång öppning i matstrupen och att svälja kan vara jobbigt för henne därför tycker jag gott hon kan få äta välling som glider ner lätt men ändå ger mer energi än ersättning och som förhoppningvis hjälper henne att få lite extra hull.

• Jezan

missunderstood80
    Har du ringt bm eller varit inne på undersökning?

För mig gick lite av slemmisen på kvällen så lite så att det var svårt att avgöra om det verkligen var den. Hade inga värkar utan gick och la mig med lite orostankar men viftade bort det. Dagen efter var det fortfarnade inget utan jag åkte till jobbet som vanligt vid 7 fick jag ont i ryggen men trodde det berodde på att jag suttit på en pinnstol hela dagen innan och haft möte, 2 timmar senare gick vattnet.

Emelie föddes 12 timmar senare i v 32+5 allt har gått jättebra och det gör det oftast för det barn som födds efter v 32 överlevnads % är 90.
    Anledningen till att hon kom för tidigt var en missbildning på matstrupe.

Vill inte på ngt sätt skrämma dig utan det var så här det gick till för mig, men det kanske är bra om du åker in och blir lite uppkollad.

• Jezan

Katarina76
    Okej det var det sista jag läste, var i och för sig ngt inlägg här på fl så man vet ju inte hur stor tillförlitligheten är. Tyckte dock att 10% lät mycket så du har säkert rätt, jag hoppas i alla fall det för i den frågan kan jag gärna ha fel.

Svar på tråden Bebisar födda v.32-34