Inlägg från: trollvisan |Visa alla inlägg
  • trollvisan

Bebisar födda v.32-34

Har en dotter som är född i v 32 vägde 1830 och var 43 cm lång.
    Nu är hon 5 månader (3 mån korrigerad) och vägde igår 5580g och är 59,5 cm lång. Har på 6 dygn ökat 250g, skönt då hon precis är opererad.

Vet att man inte ska jämföra barn men det är intressant att göra det. Viktigast är väl och se att de följer sin egen kurva.

Tack för intressant tråd.

• trollvisan
    thessires skrev 2009-08-26 09:18:42 följande:
    jezan: Trollvisan: Vad skönt att din flicka gått upp bra! Varför har din dotter blivit opererad?
    Hur har ni andra gjort med välling? Jag ger Nan2 och smakisar (gröt & grönsaks-fruktpuréer). Funderar om jag ska börja ge välling eller inte. Finns ju både för- och nackdelar. Hur har ni resonerat?
    Hon har haft blåsljud på hjärtat och det är nu stängt. Har vetat om det sen hon föddes. Tyvärr förvärrades det vid midsommar och hon fick hjärtsvikt och började äta dåligt. Gick ner i vikt och vi var tvungna att sätta sond.
    Tråkigt nog äter hon inget själv än heller men vi kämpar på. Kan dröja innan hon återhämtar sig. Har börjat med banangröt och det går sådär men får ge det lite tid.
    Så visst är det roligt att vikten går upp, nu ska vi ta och börja med hennes vaccinationer oxå.
  • trollvisan

När ni skriver era inlägg korrigerar ni ålder eller hur gör ni?

• trollvisan

Min lilla har gått upp ytterligare 200g på 5 dagar. Nästan ett 1/2 kilo på 10 dagar, skönt då vi idag har tagit bort sonden. Så nu lär hon stå still ett tag då vi inte får i henne många ml.
    Så 6 mån (4mån) kollen på neo lär hon väga närmare 6 kg eller lite över.

Svar på tråden Bebisar födda v.32-34