Bebisar födda v.32-34
iorlina skrev 2009-09-11 08:45:44 följande:
Hade nog en deppdag i går.. :(Nu känns det bättre efter att solskenet väckte mig i morse genom en lång monolog dr han låg och pratade med sina hjärnspöken. :)Jag är bara van vid att Jonathan alltid låg före på allting utom att gå och därför känns det som om Lukas "borde kunna mer" ibland.Men jag älskar honom precis som han är ju och det är ganska skönt att han inte tar sig runt för egen maskin ännu, dock önskar jag att han lär sig sitta snart!Det är en jättetuff period med en liten och mindre tuff blir det inte när man fått en prematur. Vet själv hur det känns även om min premis nu blivit 2½ och kommit ikapp på alla plan. Han kunde sitta först när han var 7 månader och krypa när han var 9 månader. Jag lärde mig av någon här på forumet då för lite mer än 2 år sedan att jag hela tiden skulle tänka på och prata om den korrigerade åldern. Det känns psykiskt mycket lättare då. Välj med omsorg vem du berättar för att han/hon är prematur. Använd den korrigerade ålder och lossas som ingenting!
Styrkekramar till alla er som kämpar med era små prematurer!