Inlägg från: MissUnderstood80 |Visa alla inlägg
  • MissUnderstood80

Bebisar födda v.32-34

E lite orolig, har mått lite dåligt de senaste dagarna i igår släppte en liten slemklump o idag kom en STOR, e i v. 32+5 idag, hur lång tid efter slemmisen borde man sätta igång, e rädd för att mitt barn inte kommer klara sig!

Va händer om bebis föds nu?

Vilka hjälpmedel använder dom?

• MissUnderstood80

Okej, då kan ja va lugn....

Igår kom som sagt en geleklump, ungefär 3 ggr3 cm stor på morgonen o sen kom de en klump i toan på 2 ggr 3 cm plus en på ca 2 ggr 2 cm på pappret på kvällen runt 19.00 o ännu lite till, en klump på 2 ggr 2 cm en kvart efter....

E de normalt att de kommer flera stora gelklumpar på en o samma dag, alla va stora med tycker ja...

Kan de verkligen finnas mer nu???

Eller... hur lång tid tar de för proppen att återbildas???

• MissUnderstood80

4 grabbar skrev 2009-09-25 10:26:02 följande:

min lossnade med Helmer i v 33 en rejäl klump i samband med sammandragning. Sen hände inget förrän vid bf, nu har den släppt i v 27 en rejäl klump samt småbitar i flera dagar samt blödning . Vet tyvärr inte hur lång tid det tar att återbildas, men så länge man inte får sammandragningar sen är det nog lugnt, min tapp är hyfsat opåverkad trots allt
    Okej, så gott, ja har en stickande känsla i slidan (ursäkta ordvalen) o brännande när ja går mycket... Men de e nog normalt, hoppas ja! O idag har de inte kommit mer slem, än i alla fall!
  • MissUnderstood80
    Jezan skrev 2009-09-25 19:12:06 följande:
    missunderstood80Har du ringt bm eller varit inne på undersökning? För mig gick lite av slemmisen på kvällen så lite så att det var svårt att avgöra om det verkligen var den. Hade inga värkar utan gick och la mig med lite orostankar men viftade bort det. Dagen efter var det fortfarnade inget utan jag åkte till jobbet som vanligt vid 7 fick jag ont i ryggen men trodde det berodde på att jag suttit på en pinnstol hela dagen innan och haft möte, 2 timmar senare gick vattnet. Emelie föddes 12 timmar senare i v 32+5 allt har gått jättebra och det gör det oftast för det barn som födds efter v 32 överlevnads % är 90.Anledningen till att hon kom för tidigt var en missbildning på matstrupe. Vill inte på ngt sätt skrämma dig utan det var så här det gick till för mig, men det kanske är bra om du åker in och blir lite uppkollad.
    Än har ja inte haft mer molnande värk, så ja avvaktar...

Men nu blir de vila o lugn, o INGET SEX, he he he!
Svar på tråden Bebisar födda v.32-34