Bebisar födda v.32-34
Hej, hoppar in och frågar hur mycket era barn tappade i vikt efter födseln innan de började gå upp igen? Mina tvillingar kom i måndags och vägde 1610 g resp 1740g.
Hej, hoppar in och frågar hur mycket era barn tappade i vikt efter födseln innan de började gå upp igen? Mina tvillingar kom i måndags och vägde 1610 g resp 1740g.
skönt att höra era erfarenheter, tack! Vår pojke är nere på 1550 och imorgon en vecka gammal så hoppas det kommer vända kommande vecka. Blir ju så orolig när man ser hur tunna de små liven är fastän läkarna säger att allt är ok... man vill bara se lite hull på dom snart! De ska öka på mer i mat än de gjort och nu har jag börjat lite med amningen också, även om vi inte ska ställa så stora krav på lillen så gör han det riktigt bra så länge han orkar. Tjejen provar utan CPAP inatt och får se hur hon grejjar det. Hon ligger steget Små små framsteg varje dag, skönt.
En fundering till om någon av er hört att det är vanligt att prematura barn har blåsljud på hjärtat men att det inte behöver innebära problem, att det är något som växer bort? De har hört ett svagt svagt ljud på Filip, de ska undersöka om en vecka igen och se om det är borta, annars kommer de göra vidare undersökning.
Katarina76- hur har det gått för din tjej? Hur gammal är hon nu?
Thessires- härligt att dina barn mår bra nu och växt på sig bra!
K H - Kan också känna igen mig i det du beskriver och gått igenom. Känner också en stress och press och det är lätt till tårar stundtals. Har pumpat från första kvällen efter snittet..frustrerande i början när det kom så lite men sen har det ju blivit mer och mer. Personalen är på mig nu och frågar om jag pumpar, ammar etc..och jag GÖR det, gör mitt bästa säger jag. Inte lätt med tvillingar på 1500 g var att bara hitta tekniken på en gång..de är ju inte så "uthålliga" än. Svårt att veta hur mycket de får sig av amningen så resten blir på flaska. Kanske blir de vana med den men eftersom jag inte får vara på sjukhuset hos dom som inneliggande så är det praktiskt omöjligt att vara där hos dom dygmet runt (bor i Dubai och här fungerar det så) De äter ju mer och mer nu båda för varje dag och där kan jag känna att jag inte hinner med med pumpning så det mättar de båda små liven så småningom...med det får bli det som blir.. jag får acceptera att ersättning är ok det med för det viktigaste är att de får i sig nåt.
K H skrev 2009-10-27 11:51:12 följande: