Inlägg från: Katarina F |Visa alla inlägg
  • Katarina F

Bebisar födda v.32-34

Min son är i dag 2,5 år. Han föddes v 32+1 och var då tillväxthämmad så han var bara 38cm lång och vägde 1100g. Han var ifatt lägdmässigt redan vid 1 års ålder men ligger lång under på vikten. Ska på 2,5 års kontroll på torsdag får se hur mycket han växt sen sist. Han var lite sen att gå var 19 månader men han var en "rumphasare" och de är i regel senare med att gå. Annars märks ingen skillnad i utveckling mot jämnåriga.

• Katarina F
    iorlina skrev 2009-08-24 17:05:43 följande:
    Hur går det med tilläxten på era små? Lukas 4,5 månader väger 4700 och är 57 lång, de klagade på kurvan på BVC......
    Vår 2,5 års kontroll såg bra ut. Han ligger 1 sav från på längden (men inte konstigt i.o.m. att han egentligen inte är 2,5 än...) och vikten var 10,7 kg. Vikten är visserligen låg men han följer sin kurva och han har ändå 10 dubblat sin vikt på 2,5 år.
    Annars låg han jättebra till med allt annat.
  • Katarina F
    Frappuccino skrev 2009-10-26 18:09:33 följande:
    De äter ju mer och mer nu båda för varje dag och där kan jag känna att jag inte hinner med med pumpning så det mättar de båda små liven så småningom...med det får bli det som blir.. jag får acceptera att ersättning är ok det med för det viktigaste är att de får i sig nåt.
    Bra inställning! Det är väl stressigt nog med två små ändå.
  • Katarina F
    Frappuccino skrev 2009-10-26 12:44:34 följande:
    Vad snällt att du delar med dig av dina erfarenheter. en fråga lite snabbt innan vi ska iväg till pluttarna. Har det gått bra med amning sen? Kram
    Min erfarenhet var att det var jobbigt och otroligt stressande att pumpa på sjukhuset när vi låg inne. Men så fort vi kom hem gick det jättebra det var som att lösa upp en knut. Så håll i amningen så mycket du orkar så kan det lösa sej när du kommer hem.
  • Katarina F

K H skrev 2009-10-27 23:14:22 följande:

Är det några av era barn som föddes för tidigt  som har fått några funktionshinder av något slag? Är bara nyfiken, min dotter hade väldiga problem med synen fram tills hon var ca 6 månader. Hon kunde inte följa med blicken och hon hade ingen ögonkontakt alls. Läkarna trodde att det var DVM. Vi har varit på ett antal kontroller på ögonmottagningen och nu på fredag ska vi på nästa.
    Sonen är 2,5 år och har inga tecken på att han skulle vara annat än heeelt normal.
Svar på tråden Bebisar födda v.32-34