• Zhra

Bebisar födda v.32-34

Hej! Min prins kom v. 33+5 och vägde 1700 g och var 44 cm lång. Lång och smal sa dom, och det var han. Han hade problem med att hålla värmen, blodsockret, apneér och gulsot. Nu är han snart 7 månader och väger 7380 g. Han sitter upp helt själv, har fått två tänder, försöker vinka tillbaka när man vinkar frenetiskt, börjat på "M" och "B" ljud istället för bara joller, går väldigt ostadigt när man håller i händerna på honom. Han är tydligen vääldigt tidig med vissa saker för sin ålder, nu gäller det bara att han håller sin viktkurva. Det är bara den som ställer till det lite, men sålänge jag vet att han mår bra så är allt bra :)

• Zhra
    Goffer skrev 2009-11-07 07:16:16 följande:
    Det e märkligt hur dom bedömer viktkurvan. Tycker dom att han väger för lite? Mina tvillingkillar föddes i v. 32+4 och den ena pojken vägde 1607 g och var 40 cm. På 8-månaders kontrollen vägde han 6500 och dom tycker att det e ok. Ska väga honom igen den 13 november då han e 9 månader, får se vad dom säger då.
    Jo, kanske lite annorlunda med tvillingar? För att ligga på nedersta strecket i kurvan skulle han ha behövt väga 2050 g...
Svar på tråden Bebisar födda v.32-34