• ProjektRonja

    Sluta amma och illamaende?

    Sedan en vecka tillbaka har jag matt väldigt illa. Ungefär som när jag blev gravid. Jag undrar nu om kroppen gar igenom en "tvärtomvänd hormonomställning" när jag försöker att sluta amma och att det är därför som jag mar sa illa?

    A.

  • Svar på tråden Sluta amma och illamaende?
  • ProjektRonja

    Jag ska testa mig, men det är föga troligt att jag skulle vara gravid.

  • lill linda 82

    du är inte ensam...! jag känner precis samma sak, har massa grav.symtom. illamående, yrsel, trötthet, klåda på magen o det började precis då jag började amma morgon o kväll ist för hela dagarna. O inget visar på testen, har provat 3 ggr.

  • jummie

    hehe ja det kanske bara var jag som faktiskt var gravid Det är ju trots allt inte såå vanligt att man blir det när man ammar...

  • lill linda 82

    jummie - ja men jag önskar att det var så.. det konstiga är att jag är sådär kissnödig o har tyngdkänsla neråt oxå. Snacka om att kroppen spökar med en..

  • ProjektRonja

    Lill Linda!

    Har du pratat med nagon om detta? Har du gjort 3 grav test?? Jag är ganska sa säker pa att jag inte är gravid. Undrar just därför vad det kan vara. Det är ju inte normalt att ma sa här daligt. Igar visste jag inte ens hur jag skulle lycka fa lillan i säng.

  • lill linda 82

    ts - nej har inte pratat med nån om det...är lite dålig på att höra av mig till sjukvård o fråga vad som kan vara problemet, känner litesådär " det går nog över snart" men har haft det såhär i 1,5 vecka nu typ. illamåendet kommer o går..ligger inte i hela tiden. mer det där ingen mättnadskänsla o är hungrig jämt. Och ja, jag har tagit 3 test.
    Antar att det hänger ihop med amningen, men om du inte tagit ett test så kanske du ska göra det. Om du har sånt hemskt illamående menar jag.

  • med mirakel i magen

    när jag trappade ner amningen drastiskt med första tjejen, trodde jag i nästan en månad att jag var gravid.
    då jag abrupt slutade att pumpa till andra tösen så sitter jag här nu igen i en känsla av "just det ja, det var detta nu ja..." hormonomställningen i kroppen reagerar precis som hormonomställningen när jag blev gravid....
    jag är känslig för att förändringar...känner av ÄL ut i fingerspetsarna till exempel. så är inte så konstigt att jag känner av denna omställningen också...
    märkligt, men antagligen vanligt...kroppen är på väg tillbaka till "normalt" och så mår man kass!

Svar på tråden Sluta amma och illamaende?