Inlägg från: Susie |Visa alla inlägg
  • Susie

Scrapbooking!

HEJ!!

Jag älskar att "Scrappa"!!!! Tyvärr har det aldrig blivit gjort så som jag verkligen velat göra det. Har flera böcker med massa massa foton, berättelser, tågbiljetter, konsertbiljetter, våtservetter etc etc
    Men jag undrar EN sak.

Antingen får man ju köpa ett "album" och börja klistra in kort etc... men då kan man ju inte riktigt använda papper, kan kan man ju men det blir ju dubbla lager och känns väldigt dyrt osv...
    Är enda möjligheten då att köpa plastfickor och lägga i sina klara scrapsidor man gjort på tex färgat papper etc???
    Skulle gärna vilja ha tips på just själva valet av "bok"... om jag använder plastfickor måste jag väl sätta dem i en pärm liksom? Det känns så tråkigt tycker jag. Eller finns det något sätt man kan göra lösa papper och på något sätt få ihop det till en bok?
    Tack för tips! :)

• Susie

Hej alla scrappare!

Jag ska också börja scrappa på "riktigt" snart :)
    Men jag har ett tips som jag kläckte själv idag när jag insåg hur dyrt det blir att köpa album eller scrapböcker med kartong sidor.
    Eftersom man antagligen inte vill ha svart eller vit baggrund alltid(som nästan alla album har som sidfärg) så kommer man ju att klistra på papper även på dem som bakgrundsfärg. Då kom jag på det!!!:)
    Gå till nån loppis eller antiqvariat eller dyligt. Köp en bok med ganska hårda sidor i, då kan man välja både storlek och hur många sidor man ungefär behöver! + att där kan man ju fynda gamla böcker för bara 10-20 spänn:) Man ska ju ändå klistra över allt med andra fina papper o kort !

Lycka till:)

Svar på tråden Scrapbooking!