Inlägg från: jannice |Visa alla inlägg
  • jannice

Scrapbooking!

Hejsan
    Ny på området, ska göra en bok om min graviditet nu när den närmar sig slutet *ler*

Var ska jag börja? Några tips, har setat i 2 timmar och surfat på era bra länkar - TACK!

Men vilket material behöver jag som grund....några bra tips önskas!

// Jannice

• jannice

Tack för snabba tips!
    Menar du att jag ska ha kartong som underlag för bilderna??? Hur fäster jag samman alla sidor ( alla och alla...det får jag ju se...) efter att de är färdiga???

• jannice

Aha... :D
    Snacka om "grön" på området :)
    Ha ha... är helt lyrisk över all info som finns på nätet...Åhh vill börja nu, ska till skolan imorgon , sen ska jag hem och samla alla dagboksanteckningar etc...Vet du var man kan hitta dessa kartonger!

• jannice

Någon som vet om butiken i Sthlm _ Papprika. har öppet idag...det är ju trots allt sommar....?!???
    Tänkte åka dit och bli inspirerad :D

• jannice

Ska nu börja med första LO i min scraphistoria :D
    Ha ha...få se var det slutar...Har inte så mkt material och så nt ännu, men jag måste ju börja någonstans!

• jannice

Hrrm , har nu gjort min första sida...Ligger under bildgalleriet...Omdömen välkomnas :D

• jannice

Tycker det är lättare ju större arbetsyta det är....

• jannice

pingus...
    behöver inte vara dyrt.,det är typ lim och sånt speciellt som kostar till en början. Man behöver inte ha alla plottergrejor. GÖr din egna tolkning! Klistra in och gör mer som collage.....

• jannice

Hej

Är det någon här som brukar handla på Two Peas in a bucket?
    Hur mycket står en dollar i nu?
    FUngerar det bra att handla därigenom?
    Vad kan frakten kosta?
    Hur lång tid tar det att få grejerna...?

MVH / Jannice

• jannice

En sak till...vart är det billigast och enklast att handla tycker ni???

• jannice

hrrrm...en sak till vad är:
    cardstock?
    är det ett slags papper???

• jannice

Papprika butiken ligger i Tallkrogen som sagt, jag åker från örbyleden och svänger in vid gubbängsfältet. Sen tar man vänster in på herrhagsvägen och sen ligger butiken på vänster sida vid rondellen. Ganska dyr, men det är iof alla butiker i Sverige!

Har kolla på aliveandscrapping och Two Peas nu, och Alive är billigare än Two Peas, ngn som handlat på Alive och rekommenderar dem. Tycker det är lite *läskigt* att handla från USA....

Svar på tråden Scrapbooking!