Inlägg från: millface |Visa alla inlägg
  • millface

Scrapbooking!

Har precis gjort en stooor beställning på 800kr...

Har inte scrappat innan men det verkar jättekul!

Ska göra ett album till min lille bebis.

Vilken storlek på album är bäst? Jag har inte beställt albumet än. Kan jag göra sidor stora som A4 eller viken storlek är det i albumet? Vill ha ett ganska stort...

• millface

Tänkte också fråga...

Vad är skillnaden på mönstrat papper och Vellum-papper?

Om jag t ex ska skriva en text ock klistra in vad blir snyggast? Finns det något genomskinligt papper som´man klistrar över texten?

Hoppas ni förstår vad jag menar.

• millface

Tack för svaret!

En liten fråga till...
    Vet inte om jag har fattat det rätt.

När jag tittat på andras alster ser det inte ut som att de har svarta bakgrundspapper alls.

Ska man köpa svarta papper och täcka hela pappret med andra färger t ex mönster eller ska man köpa ett färgat papper och klistra olika mönster på det???

• millface

Tackar - nu klarnade det!

• millface

Nu har jag fått min leverans.

Har redan startat och det är jättekul!!!

Undrar en sak: om jag t ex har gjort en sida på blått papper, hur gör jag då med baksidan? Måste jag göra något på den?

I så fall hör ju sidorna ihop eftersom de kommer efter varandra.
    Då måste jag ju ha samma bakgrundsfärg till nästa sida???

• millface

Garfield: måste fråga vilket lim du använder och var du köper det.

Hur undviker man att få kanter när man klistrar papper på varandra/bredvid varandra?

• millface

Alltså om man har ett ljusblått papper som grund och kanske vill ha halva sidanmörkblå, då måste man ju limma fast det mörkblå på det ljusblå och då blir det ju en "kant"...

Använder du dig av pappersskärare när du skär papper och foton?

• millface

Tack för svaret!

Ännu mer frågor...

Finns det något man sätter över fotona för att skydda dom eller är det bara plastfickor som gäller?

Svar på tråden Scrapbooking!