Inlägg från: AngelicaZ |Visa alla inlägg
  • AngelicaZ

Scrapbooking!

Ännu en scrapfantast kommer här! Har bara hållt på i ca två veckor men oj va kul det är

• AngelicaZ

garfiel: Man tackar! Sambon har redan tröttnat på mina grejer så helgen skall ägnas åt att fixa till en pysselhörna i vardagsrummet

• AngelicaZ

Jag använder fotofix till det mesta (små fyrkantiga bitar dubbelhäftad tejp), det brukar finnas i de flesta fotoaffärer tex. Till smådetaljer har jag en limpenna som är superbra.

• AngelicaZ

Angående bokstavsmallar och sånt.....finns här fler som i stort sätt bara använder linjal, penna och sax? Jag äger en alfabetsschablon med mest ritar jag på frihand och klipper ut till tex rubriker. Det blir ett väldans mätande för att få till ovaler och sånt, men hittills har det funkat bra

• AngelicaZ

sambima: Förstår dig vad gäller skrivare, har inte heller någon fungerande hemma. Text till rubriker kommer jag nog fortsätta göra för hand, men när man skall skriva mycket så tycker jag att det blir finare med datorskrivet, dessutom är det svårt att skriva smått för hand.

Om jag har förstått det rätt så fungerar det att använda Vellum i skrivaren...hur är det med mullberry?

• AngelicaZ

Ahh, okej. Det får nog vara med mullberry då (i skrivaren alltså), inte så kul att förstöra någon annans,*ler*. Tack för svaren föresten, himla bra att ha er kunniga här på Fl

• AngelicaZ

sambima: Jag har redan gått med på två Swescrap och en annan som jag ej minns namnet på Problemet är att jag håller på att byta dator så jag orkar inte med mailen just nu....sen skall jag nog komma igång med frågor där med,*ler*.

Passar på att ställa dagens sista fråga (eller första hur man nu ser det ), jag håller på att rädda en massa foton som jag satt in i barnens album och har till dom flesta använt en sådan där "rulle" man drar så det blir klistriga remsor och det sitter såklart stenhårt. Är det nån som vet om det överhuvudtaget är möjligt att få loss korten och hur i sådana fall?

Svar på tråden Scrapbooking!